News Flash:

10 factori nocivi pentru sistemul imunitar

26 Septembrie 2011
5867 Vizualizari | 0 Comentarii

Sistemul imunitar inseamna totalitatea anticorpilor existenti in organismul viu si care pot fi comparati cu o armata de soldati. Fiecare are diferite atributii pentru protejarea organismului de bacterii, virusuri, ciuperci si alti daunatori.

70% din capacitatea imunitara a organismului este localizata la nivelul intestinului prin 3 linii de aparare:

1. flora intestinala, care este compusa din peste 100.000 miliarde de bacterii, mai mult de 400 de specii. Rolul ei este de a proteja intestinul de bacteriile nocive; 

2. peretele intestinal conectat cu mucoasa intestinala, avand o suprafata de peste 200 metri patrati, cat un teren de tenis. De-a lungul celor 7 metri de tub digestiv, mucoasa este o bariera activa impotriva bacteriilor nocive; 

3. sistemul imunitar, res­ponsabil de producerea marii majoritati a anticorpilor din organism.  Asa se face ca men­tinerea unei microflore corespunzatoare, mentinerea integritatii mucoasei si a calitatilor ei, mentinerea sistemuluiimunitar la un nivel adecvat este un lucru foarte important pentru sanatatea in­tregului organism.

Remedii naturiste pentru intarirea imunitatii 

Mecanismele naturale de aparare sunt foarte solicitate mai ales atunci cand au loc schimbari climatice. Astfel, trecerea de la anotimpul cald la cel rece si invers reprezinta adevarate provocari pentru organism. Un sistem imunitar slabit deschide usa bolilor, dezechilibrelor, reduce sau suprima capacitatea organismului de refacere in urma bolilor. Iata cativa factori nocivi pentru sistemul imunitar, potrivit Ele:

1. Alcoolul 
Alcoolul in exces te face vulnerabila in fata infectiilor, tulburarilor cardiace, hepatice si pancreatice, determinand totodata o vindecare mai lenta a ranilor. 

2. Grasimile 
Dietele bogate in grasimi incetinesc activitatea celulelor sistemului imunitar, ceea ce inseamna ca vor fi mai putin active in lupta impotriva bolilor. 

Din fericire, excluderea alimentelor grase (grasimi saturate si trans) din alimentatie conduce la un randament imun imbunatatit aproape instant. 

3. Stresul 
Stresul cronic poate pune stapanire totala pe mintea si pe trupului tau, afectand in mod semnificativ sistemul imunitar prin suprimarea activitatii celulelor imunitare si inhibarea capacitatii de raspuns a organismului in fata pericolelor. 

In consecinta, pune mare pret pe relaxare si detaseaza-te la timp de problemele cotidiene. 

6 semnale de alarma care tradeaza o imunitate scazuta 

4. Odihna insuficienta 
Odihna insuficienta si de proasta calitate determina cresterea brusca a nivelului de cortizol din corp (hormonul stresului), ceea ce conduce la un raspuns inflamator din partea corpului. Acest fenomen afecteaza tesuturile si dezechilibreaza sistemul imunitar, facandu-te vulnerabila in fata amenintarilor externe. 

5. Supraponderalitatea 
Tesutul gras dezvoltat in exces activeaza secretia unor substante inflamatorii nocive in organism, care te predispun laboli de inima, diabet de gradul 2, cancer si alte boli grave. 

Fiecare kilogram in plus pierdut inseamna un mai bun randament al sistemului imunitar si, implicit, o sanatate mai buna. 

6. Efectul destresarii bruste 
Dupa o perioada tensionata, in care organismul a actionat sub imperiul adrenalinei pentru a atinge un scop precis, urmeaza un moment de relaxare totala in care se petrec schimbari fiziologice bruste: sistemul imunitar este slabit din pricina efortului si a oboselii, nu mai detine resurse pentru a intra in alerta si devine incapabil sa te protejeze impotriva bolilor. 

Incearca sa te eliberezi de stres treptat, gradual, depunand un oarecare efort intelectual sau fizic chiar daca nu esti nevoita. Integramele, jocurile de inteligenta sau drumetiile sunt variante ideale. 

7. Zborul frecvent cu avionul 
Zborul frecvent cu avionul, care implica totodata si schimbarea fusului orar, poate afecta serios organismul si capacitatea sa de aparare. 

8. Reprimarea propriilor trairi 
Reprimarea trairilor si interiorizarea frustrarilor iti influenteaza negativ sistemul imunitar, cardiovascular si hormonal. Exprima-ti sentimentele de orice natura astfel incat sa poti face fata stresului emotional si bolilor fizice. 

9. Carentele de minerale si vitamine 
Deficientele de vitamine (A, C, B-6, D, E si acid folic) si carentele in seleniu, zinc, fier si cupru conduc la un sistem imunitar slabit. 

10. Zgomotul puternic 
Zgomotul puternic este o forma a stresului ambiental si afecteaza randamentul imunitatii umane, asa ca incearca sa te feresti de galagie, atat acasa cat si la birou sau in timpul liber. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sistemul imunitar flora intestinala peretele intestinal alcoolul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1539 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013911 (s)