News Flash:

10 alimente si plante care combat inflamatiile

14 Ianuarie 2018
7503 Vizualizari | 0 Comentarii

Inflamatia apare atunci cand exista agenti patogeni sau alte cauze care actioneaza cu intensitate suficient de mare pentru a produce leziuni in organism. Inflamatia poate fi locala: atunci cand agentul cauzal are o intensitate mica sau moderata; sistemica: atunci cand agentul cauzal are o intensitate mare si activeaza mecanismele de aparare la nivelul intregului organism. Principalele semne clinice ale inflamatiei sunt: marirea de volum a tesutului afectat; durere locala; temperatura locala crescuta. Inflamatia cronica este cauza multor boli, printre care artrita reumatoida, ateroscleroza si rinita alergica. Medicamentele antiinflamatorii au efecte secundare, mai ales cand sunt folosite pe termen lung. Anumite alimente au proprietati inflamatorii si, in plus, nu au efectele secundare ale medicamentelor. Iata cateva alimente si plante care combat inflamatiile, potrivit ele.ro:

  1. Iarba de mare. Aceasta contine fucoidan, un carbohidrat complex cu puternice proprietati antiinflamatorii. 
  2. Avocado. Avocado contine diferiti compusi ce lupta cu inflamatia. Printre acestia se numara carotenoizi, fitosteroli, alcooli grasi polihidroxilici si acizi grasi omega-3, ce lucreaza impreuna in procesul antiinflamator. 
  3. Somon salbatic de Alaska. Somonul salbatic de Alaska este una dintre cele mai bune surse de acizi grasi omega-3 care combat puternic inflamatia. Acizii omega-3 sunt folositi pentru a trata o gama larga de boli inflamatorii, de la boli de inima la Alzheimer si tulburari autoimune. Alte specii de peste gras, cum ar fi sardina, hamsia, macroul sunt, de asemenea, antiinflamatorii. 
  4. Curcuma. Curcumina din curcuma este un antiinflamator puternic s-a dovedit a fi cel putin la fel de eficient ca si antiinflamatoriile OTC (eliberate fara prescriptie medicala). 
  5. Sucul de cirese. Ciresele sunt printre cele mai puternice antiinflamatoare naturale, datorita antocianilor pe care ii contin. Cercetatorii au descoperit ca acestia previn formarea radicalilor liberi si inhiba enzimele ciclooxigenazei mai bine decât multe medicamente antiinflamatorii. Oamenii care sufera de artrita pot bea suc de cirese de 3 ori pe zi. 
  6. Uleiul de masline extra virgin. Uleiul de masline contine acid alfa-linolenic (ALA), un tip de omega-3, care este un puternic antiinflamator. Retine ca nu trebuie sa gatesti cu ulei de masline extra-virgin, ci ar trebui sa-l consumi rece, de exemplu aruncat in sosuri pentru salate sau stropit peste alimente dupa ce au fost fierte. 
  7. Ghimbir. Ghimbirul nu este doar un antiinflamator si calmant natural, dar el este indicat si pentru a proteja stomacul de efectele antalgicelor antiinflamatoare nesteroidiene. Ceaiul de ghimbir este benefic pentru persoanele cu artrita. 
  8. Usturoi. Usturoiul reduce inflamatia si durerea in organism, datorita compusilor sulfurati pe care ii contine. 
  9. Afinele. Un compus din afine, numit antocianina, este responsabil pentru proprietatile lor anti-inflamatorii. 
  10. Papaya. Papaya contine enzimele papaina si chimopapaina, care reduc inflamatia in organism. Papaya contine, de asemenea, numeroase vitamine, inclusiv C si E, care actioneaza impotriva proceselor inflamatorii. 

Iarba de mare te ajuta sa slabesti si sa scapi de celulita 
Ghimbirul, un medicament cu 13 beneficii
Polifenolii din afine, aliatul celor care vor sa slabeasca

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto


inflamatia medicamentele antiinflamatorii avocado curcuma curcumina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1967 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023876 (s)