News Flash:

10 alimente sanatoase si sarace in calorii

8 Martie 2011
4208 Vizualizari | 0 Comentarii

Pot fi considerate alimente ideale: sunt pline de antioxidanti care ajuta la prevenirea bolilor coronariene si a cancerului, au putine calorii si in plus sunt satioase. Iata o lista cu alimente sanatoase si sarace in calorii, potrivit Handbag.

1. Citrice: lamai 19 kcal/100g, portocale 37kcal/100g
Citricile, cum ar fi portocalele, lamaile si grapefruitul, sunt o excelenta sursa de bioflavonoide si vitamina C - un singur fruct ofera, de obicei cantitatea zilnica recomandata de 60 de mg. Flavonoidele impreuna cu vitamina C cresc eficienta lor antioxidanta si pot avea proprietati anticancer. Citricile contin pectina - o fibra, care ajuta la scaderea colesteronului.

Citricile mai contin potasiu, calciu si acid folic. Incercati sa mancati cel putin un fruct din categoria citricelor pe zi. Interesant este ca folosind sucul de lamaie se reduce nevoia de sare. 

2. Brocoli 33 kcal/100 g
Brocoli este acum recunoscut ca fiind una dintre cele mai benefice legume verzi, deoarece contine fitochimicale, care ajuta la protectia impotriva cancerului. Aceste legume contin doar 2% carbohidrati, dar va va creste nivelul de proteine, calciu si magneziu. 

Broccoli te protejeaza de cancer. Vezi cum trebuie preparat pentru a beneficia din plin de calitatile sale 

Este o buna sursa de estrogeni si contine de asemenea indol 3 carbinol, o substanta necesara pentru a asimila hormonii sexuali din organism mai eficient. Brocoli ar trebui sa fie fiert mai putin, pentru a-si pastra toate componentele sale benefice si poate fi consumat si crud in salate.

3. Ardeiul iute 20kcal/100g
Consumul de ardei iute stimuleaza producerea de analgezice naturale in creier si mucus in stomac, care protejeaza impotriva ulcerului. Ardeiul iute contine antioxidanti, care protejeaza impotriva bolilor de inima, coronariene si a cancerului, prevenind imbatranirea prematura. De asemenea, este o sursa de betacaroten si de vitamina C.

7 efecte terapeutice ale ardeiului iute 

4. Morcovii 35kcal/100g
Morcovii contin doar 8% carbohidrati si sunt o sursa extrem de bogata in carotenoide. Acestea au o actiune antioxidanta importanta in organism. Unele carotenoide pot fi convertite in vitamina A in organism. Acestea protejeaza o parte a retinei responabila pentru vederea fina (vizualizarea detaliilor).

5. Anghinare 41kcal/100g
Anghinarele contin enzime si un complex de zahar, care ajuta la stabilizarea nivelului de glucoza din sange. Dupa ce au fost recoltate si depozitate un timp, acestea au un gust dulce si pot oferi pana la 75 kcal. Anghinarele imbunatatesc digestia si sunt o sursa utila de fier, potasiu, calciu, magneziu si fier.

Anghinarea te scapa de toxine 

6. Cirese 48kcal/100g
Ciresele contin acid elagic, care protejeaza impotriva cancerului prin blocarea unei enzime, si  pigmenti antioxidanti. Mancand cirese se reduce concentratia de acid uric in circulatie si se spune ca previne guta. Ciresele au, de asemenea, o actiune usor laxativa si sunt o sursa de vitamina C si potasiu.

Cele mai bune 100 de alimente care iti protejeaza sanatatea 

7. Mango 57kcal/100g
Mango este o sursa de carotenoide, dintre care unele se pot transforma in vitamina A, in organism. Unele soiuri de mango contin la fel de multi astfel de pigmenti ca si 100g de carne. Mango contine cantitati mari de vitamina C si fibre, plus potasiu si vitamina E. Un fruct de mango cantareste in medie 150g si ofera aproximativ 85 kcal de energie.

8. Iaurt cu continut scazut de grasime 56kcal/100g
Iaurtul contine bacterii care ajuta la mentinerea intestinelor sanatoase. Aceste bacterii inhiba celulele care provoaca ulcerul si cancerul de stomac. Amelioreaza constipatia, diarea si balonarea, reduce frecventa alergiilor alimentare si este o sursa de calciu, fosfor, vitamina K. 

9. Struguri 60kcal/100g
Strugurii negri au fost mult timp asociati cu o sanatate buna. Contin pigmenti puternici, antioxidanti care aduc beneficii inmii, plus acidul elagic, care are proprietati anti-cancer.
Strugurii ofera cantitati utile de potasiu si minerale, cum ar fi bor, magneziu si cupru. 

10. Ceaiul din Camellia Sinensis, 0 calorii
Ceaiurile verde, alb si negru sunt o sursa bogata in antioxidanti, care ajuta la protejarea impotriva bolilor cardiace. Oamenii care beau 4 cesti de ceai pe zi sunt cu 50% mai putin predispusi la un atac de cord, decat cei care nu beau ceai. Un consum mare de ceai poate reduce riscul unor tipuri de cancer, in special cele ale stomacului si ale vezicii urinare.

Ceaiul este o bogata sursa de mangan si este una dintre putinele surse naturale de fluor, care protejeaza impotriva cariilor dentare. Are beneficii pentru sanatate prin activitatea anti-inflamatoare, anti-spasmodica si anti-alergica.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente ideale antioxidanti citrice bioflavonoide pectina brocoli
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1553 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020706 (s)