News Flash:

10 alimente pentru imbunatatirea memoriei

19 Septembrie 2011
3390 Vizualizari | 0 Comentarii

1. Afine
Sunt cunoscute dintotdeauna ca fiind foarte sanatoase pentru organism, dar mai ales pentru creier. Studiile arata ca fitochimicalele numite antocianine sunt continute din plin de acestefructe, ele avand proprietati de imbunanatire a memoriei. Antocianinele pot remedia unele probleme cauzate de varsta inaintata, iar faptul ca fructul are un indice glicemic scazut face ca acesta sa fie potrivit si pentru persoanele care trebuie sa aiba grija la nivelul zaharului din sange.

2. Mere
Zicala conform careia un mar pe zi tine medicul departe este cat se poate de adevarata, caci aceste fructe contin un antioxidant numit quercitina, despre care numeroase studii au aratat ca reduce riscul aparitiei Alzheimer-ului. La fel ca afinele, si merele contin antocianina, care este buna si pentru piele.

3. Somon
Este bogat in acizi grasi omega 3, acestia aducand numeroase beneficii sanatatii. Unul dintre cele mai importante este faptul ca ajuta la buna functionare a creierului, scad riscul inflamatiilor si previn problemele de memorie.

4. Spanac
Este o alta vegetala care previne slabirea memoriei odata cu inaintarea in varsta, fiind foarte bogat in acid folic, un nutrient care inlatura pericolul aparitiei bolii Alzheimer.

5. Ceapa rosie
Ceapa rosie are quercitina si antocianina, reprezentand un amestec ideal pentru o buna putere de memorare. Ajuta la pastrarea acesteia in buna forma cat mai tarziu in viata, indiferent de tipul cepei. Totusi, cea rosie are cele mai multe elemente benefice.

6. Nuci si seminte
Acestea reprezinta o sursa ideala de vitamina E, care este un antioxidant puternic, ce conserva creierul si nu il lasa sa imbatraneasca. Pe langa nuci, pot fi consumate si migdale, seminte de floarea-soarelui, alune de padure si alte seminte, toate continand vitamina E.

7. Carne slaba de vita
Carnea de vita contine mult fier si este buna pentru sanatatea organismului, mai ales pentru creier. Studiile arata o conexiune clara intre deficienta de fier si pierderea memoriei. In plus, carenta de fier poate provoca anemie, de unde rezulta stari de ameteala si lipsa puterii de concentrare.

8. Struguri
Strugurii inchisi la culoare, precum cei rosii, negri sau mov, sunt bogati in quercitina si antocianina, avand si multe fitochimicale. Vinul rosu este si el sanatos, continand aceleasi elemente, asa ca un pahar pe zi iti va imbunatati activitatea cerebrala. 

9. Rozmarin
Mancand sau chiar doar simtind mirosul rozmarinului vei resimti imediat efectele sale benefice. Te ajuta sa iti creasca fluxul sanguin catre creier, marind cantitatea de oxigen. Compusii sai actioneaza si asupra unui transmitator cerebral care are grija de sistemul nervos central. Acetilcolina scazuta este asociata cu afectarea memoriei, asa ca rozmarinul te scapa de aceasta problema.

10. Ceai verde
Potrivit unor studii, cafeina este buna pentru creier, oferind mai multe avantaje decat dezavantaje, mai ales in cadrul persoanelor de varsta medie.

In afara de aceste alimente pe care este bine sa le consumi cat mai des cu putinta, iti poti proteja memoria si prin eliminarea alcoolului, indulcitorilor artificiali, a mancarii cu un continut prea ridicat de zahar sau cea cu exces de grasime.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

afine antocianine mere somon spanac ceapa rosie quercitina struguri
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1260 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020056 (s)