News Flash:

10 alimente de baza in dieta Sonoma

9 Februarie 2011
2831 Vizualizari | 0 Comentarii

Dieta Sonoma este un plan de slabit care incorporeaza ul­timele cu­nostinte ale cercetarilor nutri­tionale. Nu­mele si ideea ei vin din doua zone diferite si indepartate: coasta Marii Mediterane si regiunea Sonoma Valey, din California.

Locuitorii celor doua regiuni au in comun faptul ca fac din ac­tiunea de a manca o sarbatoare. Felurile de mancare sunt preparate astfel incat sa fie delicioase, dar si sa ara­te bine. Dieta a fost pusa la punct de nutritionistul Connie Guttersen, care considera ca "aroma este o parte importanta a sanatatii si a unui regim de slabit".

Specialistul ii sfatuieste pe cei care vor sa incerce aceasta dieta sa tina cont de 10 alimente de baza: mig­dale, ardei grasi, afine, broccoli, stru­guri, ulei de masline, spanac, capsuni, rosii si cereale integrale. Combinatiile rea­lizate cu aceste alimente ofera o alimentatie echilibrata, bazata pe cei mai buni nutrienti. 
Dieta Sonoma este structurate pe trei etape. Iata ce trebuie sa faceti in fiecare dintre ele:

Etapa I

Dureaza 10 zile si trebuie sa excludeti man­ca­rurile care contin faina prelucrata, cereale obisnuite, grasimi saturate si hidrogenate, alte uleiuri decat cel de masline, ulei de nuci sau de canola. In aceasta perioada, fruc­tele sunt, de asemenea, interzise, pen­tru ca aduc organismului za­har. 

In aceasta etapa se pot manca anumite legume, carne slaba, fructe de mare, cateva tipuri de lactate, paine din cereale integrale si gus­tari pe baza de cereale integrale, cateva nuci sau alune. Trebuie sa consumati de trei ori pe zi mancaruri  asezonate cu ulei de masline sau de canola (rapita), condimente si mirodenii. Dintre bauturi, sunt premise cafeaua neagra si ceaiul.

Etapa a II-a

In aceasta etapa ai voie sa mananci cam aceleasi alimente ca si in prima, cu diferenta ca se adauga fructe, mai multe legume, iaurt fara grasimi, dulciuri fara zahar, ocazional cate o bucatica de ciocolata amara, miere si uneori vin. Cei care respecta aceasta dieta sunt incurajati sa tina aceasta etapa pana ajung la greutatea dorita. Abia apoi se recomanda intreruperea ei. Este o etapa usor de urmat, pentru ca nu este foarte restrictiva.

Incurajeaza mai mult pierderea graduala in greutate (nu ca la pri­ma etapa, cand se pierd brusc multe kilograme). Aici se vor slabi cam 500 g - 1 kg pe saptamana. Specialistii considera ca acest al doilea val al dietei Sonoma este mai sanatos decat primul, oferind o cantitate mai mare de nutrienti. 

Etapa a III-a

Ceea ce se numeste efect de yo-yo este, in dieta Sonoma, contracarat, pentru ca autoa­rea a pus la punct o a treia etapa, cea de mentinere. Legu­mele si fructele se recomanda cu pre­cadere, iar ocazional puteti consuma unt, apa minerala. Ciocolata neagra se men­tine in meniu, iar desertul nu mai este chiar o interdictie, dar nu trebuie sa exagerati cu dulciurile. in cantitati... industriale. Sunt interzise 100% grasimile saturate si faina alba. Tineti minte ca, pentru a creste succesul dietei, preparatele consummate nu trebuie sa fie doar gustoase, ci si sa arate bine.

Citeste si: 

Dieta pe baza de grapefruit si ananas
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta sonoma etapa i
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1493 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013710 (s)