News Flash:

10 alimente care te tin sanatos

24 Octombrie 2011
3677 Vizualizari | 0 Comentarii

Multe dintre bolile lumii moderne sunt provocate de alimentatia deficitara, gresita, care dureaza ani in sir, caci multe produse sunt prea grase, tratate cu substante chimice sau nesanatoase din diferite alte cauze.

Totusi, daca stii sa alegi mancarea potrivita, poti preveni cu succes unele afectiuni sau chiar poti scapa de anumite probleme. Iata cateva alimente care te tin sanatos, potrivit Rodale:

1. Fasolea
Fasolea se numara printre cele mai ieftinealimente, dar si cele mai subapreciate. Are un continut ridicat de isoflavone, acestea ajutandinima sa functioneze cum trebuie, intarind oasele si prostata, dar ameliorand si simptomele menopauzei.

Nu are multe grasimi, dar destule proteine, putand fi consumata in unele zile in loc de carnea rosie. O poti adauga in tocana, supa si chiar in paste sau piure. Are extrem de multi nutrienti, dar ai grija la cea din conserve, caci de multe ori are exces de sare sau se pot scurge in ea substante periculoase, precum bisfenol A.

2. Usturoiul si ceapa
Facand parte din aceeasi familie, atat usturoiul, cat si ceapa sunt extrem de importante si bune pentrusanatate. In ciuda mirosului lor neplacut, ar trebui consumate in mod frecvent. Usturoiul are 70 de fitochimicale care scad tensiunea cu 30% si previn cancerul ovarian, corectal si nu numai. 

Ceapa are quercitina mai multa decat orice alt aliment, un flavonoid care mentine un flux sanguin sanatos si previne cheagurile. Pentru a beneficia la maxim de usturoi zdrobeste-l si lasa-l sa stea asa 30 de minute inainte de a-l manca. 

In ceea ce priveste ceapa, mare parte din nutrienti se gasesc in coaja, asa ca pune-o intr-un saculet si las-o sa fiarba in mancarea pe care o prepari.

3. Telina
Data viitoare cand vei simti nevoia de o gustare crocanta intre mese, incearca sa gusti niste frunze de telina. Ele sunt bogate in vitamina C, minerale si acid fenolic. Datorita faptului ca aroma sa este destul de fada, le poti adauga niste unt de arahide sau altceva care sa le dea putina savoare. Te vor ajuta foarte mult sa iti reglezi nivelul colesterolului.

4. Scortisoara
Cele mai multe studii legate de scortisoara arata ca aceasta intareste sistemul imunitar si scade nivelul zaharului din sange cu 13-23 de procente. In plus, are si abilitatea de a suprima bacteria E.coli, infectiile urinare si candida. 

Adauga o lingurita de scortisoara in terciul de ovaz consumat dimineata sau cate putin in ceai.

5. Citricele
Citricele sunt cel mai mult consumate pe perioada iernii, avand peste 200 de elemente care lupta cu cancerul. O cercetare australiana care a strans rezultatele a 48 de studii arata faptul ca mancand in fiecare zi cate o portie de citrice vei reduce riscul aparitiei cancerului bucal, al gatului si al stomacului la jumatate.

Grepfrutul este bogat in licopen, o substanta anti-cancerigena intalnita cel mai mult in rosii. Pentru a beneficia la maxim de efecte, consuma fructele ca atare, nu sub forma de suc. 

6. Ghimbirul
Ghimirul este extrem de eficient in raceli, dar este bun si pentru mentinerea unui nivel stabil al colesterolului, al presiunii sanguine si al inflamatiilor din organism.

Ajuta enorm sistemul imunitar si reduce durerile provocate de osteoartrita. Il poti adauga in diferite feluri de mancare sau ras in ceai.

7. Menta
Exista foarte multe plante in aceasta familie, inclusiv busuiocul, rozmarinul, oregano, levantica, cimbrul, salvia. Cand este folosita in ceai, menta previne distrugerea acetilcolinei, un neurotransmitator care iti mentine memoria ascutita.

8. Ardeiul iute
Ardeiul iute are un nivel ridicat de capsaicina, aceasta inhiband receptorii durerii si facandu-te sa te simti mai bine. In plus, aceasta te ajuta si sa slabesti. Ardeiul iute are si vitamina C si beta-caroten, asa ca daca iti place mancarea condimentata nu trebuie sa iti lipseasca acest ingredient.

9. Rodia
Rodiile sunt pline de potasiu, vitamina C si antioxidanti ce pot preveni cancerul. Pot preveni si boala Alzheimer, cercetatorii de la Universitatea Loma Linda descoperind ca soarecii care erau hraniti cu acest fruct sufereau doar 50% din distrugerea creierului pe care o manifestau celelalte animale. Sucul de rodii este bun, caci este stors intregul fruct, nu doar semintele.

10. Turmericul
Turmericul este inrudit cu ghimbirul, fiind considerat o planta tamaduitoare in India de mii de ani. Studiile arata ca el protejeaza stomacul, previne ulcerul si ajuta la digerarea grasimilor. Previne si boala Alzheimer si orice implica inflamatii. 

Poti adauga turmeric peste carnea de curcan, orez, paste si vegetale, inclusiv conopida sau broccoli.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fasolea telina scortisoara citricele ghimbirul menta ardeiul iute rodia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1675 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020092 (s)