News Flash:

10 alimente care te ajuta sa-ti pastrezi sanatatea

11 Ianuarie 2016
1013 Vizualizari | 0 Comentarii
Jurnalistii de la The Medical News Today au alcatuit o lista a alimentelor care te ajuta sa iti pastrezi sanatatea. Iata care sunt acestea:

1. Merele.
Sunt o excelenta sursa de antioxidanti, care lupta cu radicalii liberi, raspunzatori de imbatranire si de aparitia mai multor boli. Multe studii spun despre mar ca este "fructul miraculous" care prelungeste viata. Cercetatorii de la Universitatea din Florida au descoperit ca femeile care au inceput sa manance mere in fiecare zi au inregistrat o scadere cu 23 de procente a colesterolului rau din sange si o crestere cu 4% a celui bun, dupa numai 6 luni.

2. Migdalele.
Sunt bogate in nutrienti, printre care magneziu, vitamin E, calciu, fibre si riboflavin. Ajuta la mentinerea unui nivel ridicat de colesterol bun in sange, datorita acizilor grasi nesaturati pe care ii contin.

7 alimente sanatoase pe care le consumi rar


3. Broccoli.
Este bogat in fibre, calciu, potasiu si fitonutrienti, care reduc riscul aparitiei bolilor de inima, a diabetului sau a unor tipuri de cancer. Contine, de asemenea, vitamina C si beta-caroten, care e un antioxidant. 100 de grame de broccoli pot aduce 150% din doza zilnica recomandata de vitamina C, eficienta in cazul racelilor. Atentie, insa! Daca este prea mult gatit, multe din aceste beneficii dispar.

4. Afinele.
Sunt bogate in fibre, antioxidanti si fitonutrienti. Unele studii au legat consumul de afine de scaderea riscului de obezitate.

5. Peste gras.
Somon, pastrav, hering, sardine sau macrou, aceste tipuri de peste au mult ulei in tesuturi, fiind astfel bogate in Omega 3, despre care studiile arata ca ajuta inima si sistemul nervos. De asemenea, uleiul de peste este recomandat in bolile inflamatorii, precum artrita.

6. Verdeturile.
Varza, spanacul, salata si toate frunzele verzi sunt benefice pentru sanatate. Spanacul, de exemplu, este foarte bogat in antioxidanti, mai ales cand este crud, preparat la aburi, sau fiert foarte putin. Este o sursa de vitaminele A, B6, C, E si K, dar si de seleniu, zinc, fosfor, cupru, acid folic, potasiu, calciu, magneziu si fier.

10 alimente sanatoase si sarace in calorii

7. Cartofii dulci.
Chiar daca la noi nu sunt inca foarte populari, cartofii dulci sunt bogati in fibre, beta-caroten, carbohidrati complecsi, vitamina C si vitamina B.

8. Germenii de grau.
Contin multi nutrienti vitali, precum vitamina E, acid folic, zinc, magneziu , fosfor si acizi grasi esentiali. De asemenea, sunt o sursa importanta de fibre.

9. Avocado.
Multa lume se fereste de acest fruct din cauza continutului ridicat de grasimi, in mod gresit. Este adevarat ca aproximativ 75% din caloriile din avocado vin din grasimi, insa este vorba despre grasimi monosaturate (grasimi bune). Sunt bogate in vitamina B, K si E si au un continut mare de fibre solubile si insolubile. Studiile au aratat ca un consum regulat de avocado reduce nivelul de colesterol din sange. Alte studii, aflate inca la inceput, leaga nutrientii din avocado de oprierea evolutiei cancerului oral.

10. Fulgii de ovaz.
Exista studii care spun ca daca mananci un bol cu fulgi de ovaz in fiecare zi, scade nivelul colesterolului din sange, mai ales daca era foarte ridicat. Sunt bogati in carbohidrati complecsi, fibre solubile, care incetinesc digestia si mentin nivelul glucozei din sange. De asemenea, sunt foarte bogati in vitamina B, acizi grasi omega 3 si potasiu.

merele migdalele broccoli afinele peste gras verdeturile avocado
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1544 (s) | 23 queries | Mysql time :0.029594 (s)