News Flash:

10 alimente care scad garantat colesterolul

22 Iunie 2011
4218 Vizualizari | 0 Comentarii

Colesterolul ridicat este o problema tot mai frecventa, fiind cauzata de alimentatia nesanatoasa si stresul la care suntem supusi zi de zi. Daca unele alimente pot declansa hipercolesterolemia, exista altele care o trateaza. Iata cateva alimente care scad garantat colesterolul, potrivit Prevention: 

1. Ovazul
Daca vrei sa-ti scazi nivelul de colesterol, cheia principala consta in micul dejun. Consuma ovaz si, in 6 saptamani, LDL-ul (colesterolul rau) iti va scadea cu 5,3 procente. Acest lucru se intampla datorita beta-glucan-ului, o substanta care absoarbe substantele nocive si ajuta corpul sa le elimine.

2. Vinul rosu
Cercetatorii iti ofera inca un motiv pentru care este bine sa bei vin rosu. Se pare ca fibrele din strugurii rosii au efecte semnificative asupra colesterolului. Un studiu condus de departamentul pe probleme de metabolism si nutritie de la Universitatea Complutense din Madrid arata ca cei care consuma vin in mod regulat au colesterolul cu 9 procente mai mic. La cei care il aveau extrem de marit, a scazut cu 12 procente.

3. Somon si peste gras
Omega 3 este unul dintre miracolele alimentatiei, fiind bun pentru prevenirea dementei, a bolilor de inima si a numeroaselor alte afectiuni. Acesta scade si colesterolul. Potrivit cercetatorilor de la Universitatea Loma Londa, cei care au inlocuit grasimile saturate cu omega 3 au un colesterol cu 4 procente mai mic. Substanta o gasesti in sardine, somon, hering si, in general, peste gras.

4. Nucile
Daca vrei sa scazi nivelul de LDL, cercetarile te indruma sa consumi nuci. Jurnalul American de Nutritie arata ca 42 grame de nuci, 6 zile pe saptamana, timp de o luna, il scad cu 9,3%. Migdalele si semintele caju sunt o alternativa foarte buna. Totusi, nucile sunt destul de bogate in calorii, asa ca nu exagera cu ele. 

5. Fasolea
Fasolea este buna pentru inima, dupa cum arata cercetatorii de la Universitatea din Arizona. O jumatate de cana de boabe de fasole puse intr-o supa scad colesterolul total cu 8%. Cheia catre sanatatea inimii este data de o alimentatie bogata in fibre. 

5 grasimi care scad colesterolul

6. Ceaiul alb si negru
Este cunoscut pentru efectele sale antioxidante, protejand impotriva nivelului mare de LDL. Ceaiul negru reduce lipidele cu 10% in 3 saptamani.

7. Ciocolata neagra
Antioxidantii din ciocolata cresc colesterolul bun cu 24 procente in 12 saptamani de consum moderat. Alege ciocolata cu minim 70% cacao.

8. Spanacul
Aceasta verdeata contine luteina, un pigment galbui intalnit si in galbenusurile de ou. Luteina ajuta la regenerarea celulara si la prevenirea imbatranirii. O jumatate de cana alimente bogate in luteina in fiecare zi distruge orice urma de colesterol rau, care poate cauza blocaje arteriale.

9. Avocado
Avocado este o excelenta sursa de grasimi mononesaturate, care scad colesterolul rau si il mentin pe cel bun. Aceste fructe sunt totusi bogate in calorii, asa ca foloseste-le cu moderatie.

10. Usturoiul
In afara faptului ca iti ofera zinc, usturoiul previne coagularea sangelui, reduce tensiunea si protejeaza organismul de infectii. Tine si placa departe de arterele sanguine.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

colesterolul ridicat hipercolesterolemia ovazul vinul rosu nucile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1668 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021666 (s)