News Flash:

10 alimente care nu sunt chiar atat de sanatoase

26 Aprilie 2018
324 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca nu bei lapte de vaca, ci preferi sa alegi un lapte vegetal nu inseamna ca este neaparat mai sanatos daca nu esti atenta la eticheta cu ingrediente. Daca nu mananci chipsuri din cartofi, ci alegi chipsurile din banane, linte sau naut, iar nu inseamna ca ai facut neaparat o alegere mai sanatoasa daca nu te intereseaza ingredientele si modul de preparare al lor. Este foarte usor sa alegi alimente pe care le consideri mai sanatoase, insa este mult mai important sa analizezi lista cu ingrediente ca sa te asiguri ca ai cumparat un produs mai bun. Chiar daca nu este intotdeauna usor sa faci alegerile sanatoase, exista cateva alimente care pretind a fi mai sanatoase, dar te poti pacali cu usurinta. Ai grija la aceste 10 alimente care te pot pacali usor: 

1. Chipsurile din banane

Nu te gandi ca acestea sunt alternativele sanatoase la chipsurile obisnuite, deoarece acestea sunt prajite in ulei de palmier si adesea au zahar adaugat. Prin urmare, nu ai facut nimic daca inlocuiesti bananele in stare proaspata care au fibre, potasiu si magneziu cu aceste sortimente prajite. Ce poti sa faci este sa deshidratezi banane cu ajutorul unui deshidrator sau chiar in cuptor la temperatura mica si cu ventilatia pornita. Si atunci stii sigur ca nu au zahar adaugat si nici nu sunt prajite. 

2. Laptele vegetal

Daca te vei uita pe eticheta cu ingrediente, poti sa observi ca un lapte vegetal ieftin (de soia, migdale sau cocos) contine o cantitate infima din ingredientul de baza la care se adauga o multime de alti aditivi, greu de descifrat pentru noi. Este logic ca nu va fi un produs mai sanatos pentru tine, de aceea trebuie sa te asiguri ca ai ales un lapte vegetal de calitate cu un continut cat mai mare de migdale, soia, cocos. Pe langa ingredientul de baza, laptele vegetal bun mai are doar apa, sare si maximum ulei de floarea-soarelui (in special in cazul laptelui de orez). O alta varianta buna ar fi sa faci lapte de migdale acasa pentru a obtine un produs sanatos si concentrat. 

3. Crackersii

Chiar daca esti tentata sa inlocuiesti painea cu crackersii sau cu rondelele din orez trebuie sa stii ca nu toate sortimentele pe care le alegi sunt sanatoase. Unele contin chiar mai multi aditivi decat painea, de aceea este foarte important sa citesti ingredientele de pe eticheta. Crackersii trebuie sa aiba doar faina de secara (de preferat), apa si sare. Iar rondelele din orez este de preferat sa fie din orez integral sau din amestec de quinoa, porumb, orez integral. Nu cumpara crackersii care au in compozitie drojdie, amidon modificat, conservati, coloranti si uleiuri. 

4. Produsele fara gluten

Glutenul este foarte periculos pentru persoanele care au o intoleranta la el si sufera de boala celiaca, insa produsele ca fiind fara gluten trebuie alese tot tinand cont de eticheta cu ingrediente. Foarte multe astfel de produse nu contin gluten, insa abunda in aditivi, grasimi, zahar care sunt la fel de nocive pentru sanatate. Alege cu atentie aceste produse in functie de ingrediente si incearca sa prepari acasa retete fara gluten in functie de gusturile tale.

5. Fructele uscate sau confiate

Este de preferat sa consumi fructele in stare proaspata, insa exista si anumite sortimente de fructe uscate care aduc beneficii pentru sanatate (cum ar fi prunele uscate care sunt bune pentru digestie, caisele deshidratate care trebuie sa fie maro nicidecum portocalii, curmalele, stafidele si smochinele). Trebuie sa citesti si aici eticheta cu ingrediente si sa le eviti pe cele care contin conservati, zahar si sulfiti. Fructele confiate au un adaos foarte mare de zahar, conservanti si coloranti. 

6. Branzeturile procesate

Inlocuieste branza topita, feliile de branza ambalate individual sau alte sortimente de branzeturi procesate cu variante naturale care nu contin altceva in afara de lapte, smantana, bacterii lactice, cheag, cultura de mucegai (la unele sortimente) si sare. 

7. Conservele de legume

Citeste inainte eticheta cu ingrediente, deoarece s-ar putea sa ai surpriza sa vezi zahar, otet sau alte ingrediente care nu au ce sa caute in aceste conserve. Alege conservele care au doar legumele, apa si eventual putina sare. 

8. Legumele cu amidon

Ele sunt sanatoase, insa nu este recomandat sa le consumi in cantitati mari, ci sa le inlocuiesti cu legumele care nu contin amidon. Porumbul, cartofii, cartofii dulci si dovleacul au un continut mare de amidon si nu este recomandat sa faci excese si nici sa le consumi seara. Inlocuieste-le cu verdeturi, sfecla rosie, morcovi, telina, dovlecei, broccoli, conopida, vinete. 

9. Iaurtul cu fructe

Evita sa le cumperi pe cele din comert, deoarece majoritatea au zahar adaugat. Este recomandat sa alegi iaurt grecesc simplu si sa adaugi fructe proaspete. 

10. Terciul de ovaz instant

Fulgii de ovaz sunt sanatosi, fiind benefici pentru digestie si pentru scaderea colesterolului, insa nu si sortimentele instant pe care le gasesti in comert. De asemenea, retine ca cu cat sunt mai mici fulgii de ovaz cu atat sunt mai procesati, de aceea este recomandat sa ii alegi pe cei mari sau chiar spartura de ovaz integral. Aceste sortimente sunt sanatoase, insa vor avea nevoie de un timp mai lung de fierbere, nicidecum 2-3 minute.

sursa: eva.ro


lapte vegetal
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1547 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014321 (s)