News Flash:

10 alimente care fac bine inimii

12 Ianuarie 2011
6371 Vizualizari | 0 Comentarii

Pentru a estompa factorii de risc privind afectiunile cardiovasculare, fii activ pe cel putin doua planuri: alimentatia nutritiva si activitatea fizica. Multe dintre alimentele existente pe piata contin fitonutrienti cu rol esential in prevenirea afectiunilor cardiace. Iata ce ar trebui sa consumati cu regularitate daca vreti sa va pastrati o inima sanatoasa:

1. Terciul de ovaz
Fulgii de ovaz sunt recunoscuti ca avand efecte protectoare asupra inimii deoarece pot reduce concentratia colesterolului (ca urmare a continutului ridicat in fibre solubile). In combinatie cu o dieta redusa in grasimi, ovazul scade riscurile bolilor cardiace si ca  urmare a continutului in beta-glucan. Pe langa fibre si beta-glucan, fulgii de ovaz au si cantitati optime de acid gras omega 3, magneziu, potasiu, folat, niacina, calciu. Specialistii ne sugereaza sa combinam fulgii de ovaz cu fructe de padure proaspete, cu zmeura, capsuni sau afine, sau sa alegem pentru desert prajiturele cu ovaz si stafide. 

2.  Somonul
Extrem de bogat in acizi grasi omega 3, somonul are capacitatea de a reduce presiunea sangelui si de a feri de formarea cheagurilor de sange. Ingredientul sau minune este carotenoidul astaxanthina, un antioxidant extrem de puternic. Incearca sa consumi acest tip de peste de doua ori pe saptamana. Riscul de a muri de pe urma atacului de cord va fi semnificativ redus. 

3. Avocado
Bogat in grasimi mononesaturate, avocado ajuta la scaderea colesterolului rau, crescand nivelul celui bun. In plus, avocado mareste absorbtia de alte carotenoide, in special beta carotenul si licopenul, esentiale pentru o inima sanatoasa. 

4. Uleiul de masline
Bogat in grasimi mononesaturate, uleiul de masline scade si el nivelul colesterolului rau, reducand riscul instalarii bolilor de inima. 

Un studiu de amploare, care a presupus monitorizarea incidentei bolilor cardiovasculare pe glob, a aratat ca in timp ce locuitorii Cretei au o predispozitie catre colesterolul marit, putini ajung sa moara din aceasta cauza, pentru ca dieta lor contine grasimi sanatoase pentru inima, mai cu seama provenind din uleiul de masline. 

5. Nucile si migdalele
Nucile si migdalele sunt bogate in acizi grasi omega 3, vitamina E, magneziu, zinc folati, fibre solubile, fitosteroli, grasimi nesaturate. Pot fi consumate simplu, sau pot da o tenta crocanta salatelor, iaurturilor, pastelor sau deserturilor.

6. Afine 
Afinele contin betacaroten, siluteina, flavonoizi (antocianina), polifenoli (acid ellagic), vitamina C, vitamina K, folat, calciu, magneziu, mangan, potasiu si fibre. Substantele acestea au efecte antiinflamatorii si pot proteja nu doar de afectiuni cardiace, dar si de diverse neoplazii. Afinele pot fi consumate singure, sau in combinatie cu alte fructe din aceasta categorie, cum ar fi capsunile, zmeura, merisoarele. 

7. Legumele sub forma de boabe
Indiferent ca este vorba despre linte, mazare, fasole sau soia, cele mai multe dintre ele contin acizi grasi omega 3, calciu si fibre solubile. . La fel de bun este si laptele de soia, o emulsie stabila ce contine uleiuri vegetale, apa si proteine in care sunt introduse boabele de soia. Produsul final obtinut are un procent similar de proteine ca si laptele de vaca. Prin coagularea sa se obtine tofu. Un pahar de 250 ml de lapte de soia are 140 de calorii, 10 grame de proteine, 2 grame de fier si 80 mg de calciu. Este de asemenea o sursa foarte buna de isoflavine (un tip de flavonoizi), de vitamine din complexul B, de niacina, folat si fitoestrogeni.

8. Spanac
Gratie luteinei, dar si folatilor, potasiului si fibrelelor, spanacul este una dintre cele mai sanatoase legume pentru inima. Frunzele de spanac pot fi adaugate salatelor sau sandwichurilor. Mancarea de spanac este de asemenea buna, dar continutul in vitamine este semnificativ diminuat prin preparare intensa. 

9. Rosiile
Studiile au aratat ca aceste legume au un rol protector impotriva afectiunilor cardiace. Rosiile contin, printre altele, licopen, considerat a fi unul din cei mai puternici antioxidanti naturali, precum si vitamina C, A, antocianina, alfa si beta caroten, potasiu, folati si fibre.

10. Ceaiul
Ceaiul este foarte bogat in antioxidanti, in catechine si in flavinoizi, si poate avea un rol protector in special asupra tonusului vascular (poate reduce semnificativ tensiunea arteriala si protejeaza impotriva bolilor coronariene. In plus, ceaiul poate stimula si tranzitul intestinal, amelioreaza flora intestinala si are proprietati anticarcinogene.

Citeste si: 

Remedii din macese pentru bolile de inima, ficat si rinichi 

Rosiile previn atacul cerebral si ateroscleroza 

O persoana din patru are o gaura in inima 

Calciul in exces creste riscul unui atac de cord  

somonul astaxanthina avocado grasimi mononesaturate afine spanac
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1518 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014848 (s)