News Flash:

10 alimente anti-imbatranire

7 Iunie 2011
2977 Vizualizari | 0 Comentarii

Pentru a ne mentine tineri, specialistii sustin ca o dieta anti-imbatranire trebuie sa contina 50% carbohidrati, 25% proteine si 25% grasimi. Doua treimi din proteine ar trebui sa provina din produse vegetale, precum soia, fasole sau tofu si doar o treime din carne. Carbohidratii trebuie luati din fructe si legume, iar grasimile - din ulei de masline, seminte, nuci si mai putin din produsele animale. Iata cateva alimente anti-imbatranire:

1. Rosii
Cu un continut bogat de antioxidanti si licopen, rosiile ajuta la prevenirea unor tipuri de cancer, au un rol important in vindecarea anumitor boli si ajuta la detoxifierea organismului.

2. Broccoli
Broccoli ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer (colon sau san), previne aparitia cataractei si a osteoporozei. Pentru a-si mentine principiile active, broccoli trebuie consumat cat mai aproape de forma proaspata, in portii de 200 de grame, de trei sau patru ori pe saptamana.

3. Uleiurile vegetale
Sunt bogate in acizi grasi Omega 3, foarte buni pentru mentinerea sanatatii inimii. Consumate cu moderatie, una sau doua linguri pe zi, uleiurile vegetale au un rol important in dieta anti-imbatranire. De masline sau de porumb, dar si uleiul de susan sau de nuca, cu un parfum inconfundabil, folosit mai mult la salate, are o puternica actiune anti-aging. La fel de bune si sanatoase, dar mai putin cunoscute sunt si uleiurile din seminte de struguri, de dovleac sau de in. 

4. Ceapa si usturoiul
Ambele contin numeroase vitamine, A, C, PP si B, antioxidanti si microelemente, cu un efect antiimbatranire. Se recomanda consumul unui catel de usturoi pe zi si a trei cepe pe saptamana. 

5. Pestele
Specialistii ne recomanda sa consumam cate o portie de peste de 150 de grame/zi, de patru ori pe saptamana, preparat la gratar sau la cuptor. Prin continutul de proteine de calitate, antioxidanti si microelemente, pestele contribuie la reducerea colesterolului rau si a trigliceridelor si previne bolile cardiace. 

6. Leguminoase
Fasolea uscata sau lintea contin carbohidrati lenti, proteine vegetale de calitate si fibre, cu un rol important in reglarea tranzitului intestinal si reglarea apetitutului. Portia recomandata este de 150-200 de grame (fierte) pe zi. 

7. Nucile si alunele
Bogate in vitamina E si seleniu, si nucile si alunele contribuie la mentinerea tineretii. Portia recomandata este de 100 de grame de nuci sau alune pe zi, fara sare.

8. Ciocolata amaruie
Are un efect antistres garantat datorita continutului de triptofan, dar mai contine si vitamine din grupa B si E, magneziu, fosfor si fier. Portia recomandata este de 3-4 patratele pe zi, dar ciocolata trebuie sa aiba un continut de cacao de cel putin 70%. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta anti-imbatranire alimente anti-imbatranire rosii broccoli
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1450 (s) | 34 queries | Mysql time :0.017376 (s)