• Isopul, planta sfanta care este un excelent antibiotic, scade tensiunea arteriala, curata plamanii si detoxifica intreg organismul
• Cum poti sa iti faci acasa vegeta din resturi de legume
• De ce trebuie sa consumi mai des alimente fermentate
• Vindecarea este sigura: minunea naturala care te scapa de boli de stomac
• Obiceiuri care iti distrug pielea fetei fara ca tu sa iti dai seama
• Cel mai simpltu tratament naturist pentru ulcerul duodenal
• De ce trebuie sa scapi cat mai repede de toate ustensilele de aluminiu din bucatarie
• Cum sa folosesti cafeaua verde astfel incat sa slabesti si sa te vindeci de numeroase boli
• Alimentele care te feresc de albirea parului, matreata si firele despicate
• Iata cum sa gatesti, in post, cele mai bune legume la tigaie!
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Vitamina B6, beneficii si efecte secundare

 

Vitaminele solubile in apa nu trebuie consumate in orice doza, chiar daca multi dintre noi credem ca sunt sigure pentru organism. Medicii specialisti avertizeaza ca excesul de vitamine poate avea efecte adverse severe asupra sanatatii. Una din vitaminele solubile este si vitamina B6 (piridoxina) al carei rol este extrem de important pentru metabolismul uman, fiind in acelasi timp considerata vitamina esentiala pentru procesarea corespunzatoare a aminoacizilor.


De asemenea, B6 sta la baza formarii proteinelor si a hormonilor, ajuta la formarea catorva neurotransmitatori, fiind in acelasi timp un nutrient esential pentru desfasurarea proceselor mentale si reglarea dispozitiei.


In combinatie cu alte vitamine din complexul vitaminic B, piridoxina contribuie la scaderea nivelului de homocisteina, importanta pentru reglarea functiilor fiziologice si scaderea riscului de aparitie a atacurilor cerebrale, afectiunilor cardiace, osteoporozei. Unele studii au aratat si ca vitamina B6 creste toleranta organismului la glucoza in cazul diabetului gestational. 

Surse de vitamina B6: 
carnea (in special rinichii si ficatul), cerealele integrale, legumele proaspete si uscate, fructele (in special oleaginoasele: alunele, arahidele, nucile), cartofii, bananele si prunele.


Lipsa de vitamina B6 duce scaderea imunitatii si la dereglarea proceselor mentale. De aceea, multi oameni apeleaza la suplimente pe baza de vitamina B6. Cu toate acestea, consultati-va cu medicul specialist inainte de a introduce in dieta astfel de suplimente.


Atentie la suplimentele nutritive! Cresc riscul mortalitatii


Efectele secundare ale vitaminei B6


Doza zilnica este de maxim 200 de miligrame pe zi, in caz contrar existand riscul de aparitie a efectelor neurologice severe. Supradoza de vitamina B6 poate duce la lezarea  senzorilor nervosi, cauzand in consecinta senzatie de amorteala la nivelul extremitatilor precum si dificultati la mers.

Citeste si: 


Vitamina B12 imbunatateste memoria 


Vitaminele care mentin pielea tanara. Mod de actionare si efecte 




Urmareste SANATATE.BZI.ro pe FACEBOOK.COM

Articole despre: +homocisteina
loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau