• 4 simptome mascate ale inflamatiei cronice
• Ce pericole ascunde aceasta perioada pentru ochi
• Cum ne poate imbolnavi mancatul sanatos
• 8 exercitii pentru imbunatatirea vederii
• De ce ar trebui sa adaugi unt in cafea
• De ce nu este bine sa dormi pe burta
• Cum se face corect inghetarea rosiilor pentru iarna
• Rezultate vizibile chiar din a doua zi: masca de intinerire veche de peste 500 de ani
• Invata sa recunosti un manipulator
• Preparatul 100% natural care poate inlocui paracetamolul
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Vitamina B6, beneficii si efecte secundare

 

Vitaminele solubile in apa nu trebuie consumate in orice doza, chiar daca multi dintre noi credem ca sunt sigure pentru organism. Medicii specialisti avertizeaza ca excesul de vitamine poate avea efecte adverse severe asupra sanatatii. Una din vitaminele solubile este si vitamina B6 (piridoxina) al carei rol este extrem de important pentru metabolismul uman, fiind in acelasi timp considerata vitamina esentiala pentru procesarea corespunzatoare a aminoacizilor.


De asemenea, B6 sta la baza formarii proteinelor si a hormonilor, ajuta la formarea catorva neurotransmitatori, fiind in acelasi timp un nutrient esential pentru desfasurarea proceselor mentale si reglarea dispozitiei.


In combinatie cu alte vitamine din complexul vitaminic B, piridoxina contribuie la scaderea nivelului de homocisteina, importanta pentru reglarea functiilor fiziologice si scaderea riscului de aparitie a atacurilor cerebrale, afectiunilor cardiace, osteoporozei. Unele studii au aratat si ca vitamina B6 creste toleranta organismului la glucoza in cazul diabetului gestational. 

Surse de vitamina B6: 
carnea (in special rinichii si ficatul), cerealele integrale, legumele proaspete si uscate, fructele (in special oleaginoasele: alunele, arahidele, nucile), cartofii, bananele si prunele.


Lipsa de vitamina B6 duce scaderea imunitatii si la dereglarea proceselor mentale. De aceea, multi oameni apeleaza la suplimente pe baza de vitamina B6. Cu toate acestea, consultati-va cu medicul specialist inainte de a introduce in dieta astfel de suplimente.


Atentie la suplimentele nutritive! Cresc riscul mortalitatii


Efectele secundare ale vitaminei B6


Doza zilnica este de maxim 200 de miligrame pe zi, in caz contrar existand riscul de aparitie a efectelor neurologice severe. Supradoza de vitamina B6 poate duce la lezarea  senzorilor nervosi, cauzand in consecinta senzatie de amorteala la nivelul extremitatilor precum si dificultati la mers.

Citeste si: 


Vitamina B12 imbunatateste memoria 


Vitaminele care mentin pielea tanara. Mod de actionare si efecte 




Urmareste SANATATE.BZI.ro pe FACEBOOK.COM

Articole despre: +homocisteina
loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau