• Greseli pe care le facem atunci cand o dieta nu are efect
• Sfatul nutritionistului: La ce ora luam micul dejun, pranzul si cina in fiecare zi pentru a slabi
• Ai acumulat grasime pe burtica? Iata ce trebuie sa mananci pentru a o da jos
• Ce este mai sanatos, untul sau margarina?
• Ce este botulismul, cum se manifesta boala si cum poate fi tratata
• Cele mai bune leacuri din natura pentru arsurile solare
• Cele mai frecvente cauze ale cancerului pancreatic
• FOTO ULUITOR! Asa arata picioarele unui ciclist dupa mai multe ore de pedalat in Turul Frantei
• Pune-ti mintea la contributie!
• Metoda inedita prin care Rona Hartner a slabit 12 kilograme
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Pulsul crescut tripleaza riscul de deces prematur. Care sunt valorile normale si cum iti poti masura singur ritmul cardiac

 

Monitorizarea batailor inimii este una dintre investigatiile fundamentale in descoperirea unei afectiuni cardiace, afirma medicii.

Simpla masurare a pulsului o data pe luna poate ajuta la prevenirea decesului prin accident vascular cerebral (AVC), potrivit specialistilor americani din cadrul Asociatiei Nationale a Accidentului Vascular Cerebral.

Un ritm cardiac marit in starea de repaus poate creste riscul decesului prematur chiar si in cazul persoanelor sanatoase, avertizeaza cercetatorii.

In situatia in care pulsul creste anormal in starea de repaus, „bolnavul simte bataile inimii sub forma unor zgomote in ureche ori a unor pulsatii la nivelul gatului. In plus, respiratia i se accelereaza, experimenteaza dureri de tip angios si chiar stari de lesin

Masurarea pulsului este foarte simpla si nu necesita niciun aparat special. Ai nevoie doar de un ceas cu secundar si de cel mult un minut din timpul tau. Pulsul poate fi luat la nivelul gatului (arterei carotide), incheieturii mainii, coapselor (artera femurala), sau in spatele genunchiului. Cel mai comod de masurat este insa la nivelul incheieturii mainii. Iata pasii pe care trebuie sa-i urmezi:

- asaza-te comod pe un scaun sau pe un fotoliu;

- sprijina un antebrat pe o suprafata cum ar fi o masa;

- cu varful degetelor aratator, mijlociu si inelar de la mana cealalta repereaza pulsatia arterei care trece pe marginea antebratului, la baza degetului mare;

- apasand pe zona respectiva, dar nu prea tare (pentru ca risti sa nu mai simti pulsul), incepe sa numeri pulsatiile pe parcursul unui minut;

- poti numara bataile si pentru numai 10 sau 30 de secunde. In aceste cazuri, trebuie sa inmultesti bataile cu 6 (daca ai cronometrat doar 10 secunde) sau cu 2 (daca ai cronometrat 30 de secunde). De exemplu: 12 batai in 10 secunde x 6= 72 de batai pe minut. Cu aceasta metoda, exista insa pericolul ca unele anomalii de ritm (cum ar fi bataile suplimentare sau pauzele intre batai) sa treaca neobservate.

Desi, un ritm cardiacintre 60 si 100 era considerat norml, potrivit expertilor danezi, pulsul intre 51 si 80 batai pe minut in stare de paus poate creste cu pana la 40% riscul unui deces prematur, in comparatie cu un puls de 50.

Un ritm cardiac intre 81 si 90 de batai pe minut dubleaza riscul, iar la peste 90 de batai pe minut, riscul creste de 3 ori.

loading...

Video Stiri

Comentarii (1) | Adauga comentariu
  • #1046 Amalia | 01-05-2013 11:57:38 |

    este foarte important sa fim informati. ar fi bine sa fim informati si despre cardiologia din Romania, unde si care sunt doctorii buni,capabili de interventii cu grad mare de dificultate. norocul meu a fost sa am un prieten la Brasov care mi-a zis de un spital privat nou,Clinicco. e adevarat ca implica alte costuri decat la stat dar merita fiecare banut

Adauga comentariu