• "Boala sarutului" provoaca insuficienta hepatica
• Cum sa-ti exprimi dragostea fara cuvinte
• Gustari care lupta cu kilogramele in plus si cu timpul
• In ce alimente se gaseste vitamina care protejeaza vasele de sange si intareste oasele
• Ce este ambliopia
• Spirulina combate efectele daunatoare ale radiatiilor
• Alimente care te scapa de grasime
• De cate ori poate fi folosita intr-un an pilula de a doua zi?
• Tratament pentru ochii mereu obositi
• Cum sa mentii valorile glicemiei in limite normale
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Psyllium, seminte cu 5 proprietati terapeutice

 

Psyllium (Plantago psyllium) este o planta din familia patlaginei, cultivata in India, Spania, Franta. In medicina populara, semintele de psyllium sunt cunoscute datorita proprietatilor lor laxative. In Egiptul Antic, semintele de psyllium erau folosite in tratarea inflamatiilor cailor urinare.


Mai putin cunoscuta la noi, aceasta planta este utilizata la scara larga in SUA pentru tratarea celor mai diverse afectiuni ale tubului gastrointestinal. Studii recente au demonstrat ca psyllium regleaza functia motorie a colonului si stimuleaza secretia intestinala. Acest efect se datoreaza continutului ridicat de fibre alimentare solubile si insolubile.


Semintele de psyllium contin de 14 ori mai multe fibre solubile decat ovazul, apreciat pana nu demult pentru continutul sau de fibre. De exemplu, 100 g seminte de psyllium contin 71 g fibre solubile, aceeasi cantitate de ovaz - doar 5 g fibre solubile. Aceste fibre se comporta in intestin asemenea unui burete, care se umfla, absoarbe substantele toxice, stimuleaza peristaltismul si usureaza tranzitul intestinal. Iata cateva beneficii ale semintelor de psyllium:


1. Previn constipatia si diareea
Semintele de psyllium sunt recomandate deopotriva in diaree si constipatie. In diaree, mucilagiul de psyllium absoarbe excesul de lichid din fecale si incetineste eliminarea continutului intestinului. In acelasi timp, psyllium incurajeaza inmultirea bacteriilor prietenoase, asa cum sunt Lactobacillus acidophilous si bifidobacteriile, care ajuta la reglarea functiei intestinale.


2. Previn si trateaza bolile inflamatorii ale intestinului
Bolnavii de sindromul colonului iritabil au numai de castigat daca introduc in dieta astfel de seminte. Fibrele de psyllium, la fel si cele de in, actioneaza asupra florei intestinale restabilind echilibrul dintre bacteriile sanogene si cele patogene. O sinteza recenta arata ca psyllium imbunatateste si regleaza functiile digestive ale pacientilor cu aceasta afectiune („Systematic review: the role of different types of fibre in the treatment of irritable bowel syndrome", Alimentary Pharmacology & Therapeutics, februarie 2004).


Un studiu publicat in 1987 a determinat doza optima de psyllium in sindromul colonului iritabil: 20-30 g/zi.


De asemenea, semintele de psyllium pot ameliora durerile si sangerarile care apar in cazul hemoroizilor.


3. Reduc colesterolul
Autorii a doua studii publicate in 1997 si 2000 au ajuns la concluzia ca administrarea unei doze de 5 g seminte de psyllium de doua ori pe zi da rezultate foarte bune in hipercolesterolemie. Cercetatorii de la Universitatea Ottawa au observat ca pentru reducerea colesterolului, semintele de psyllium sunt mai eficiente decat regimul cu un continut scazut de grasimi.


De asemenea, semintele de psyllium permit reducerea dozelor medicamentelor de sinteza in tratarea dislipidemiilor. Studiul „Effect of combining psyllium fibre with simvastin in lovering cholesterol" (Archive of Internal Medicine, mai 2005) a aratat ca asocierea dintre 15 g psyllium si o doza de 10 mg simvastina (medicament contra hipercolesterolemiei) reduce nivelul colesterolului la fel ca si o doza de 20 mg din acest medicament.


4. Regleaza glicemia
Cu ajutorul semintelor de psyllium, carbohidratii sunt asimilati mai incet. Acest lucru le este folositor mai ales diabeticilor insulino-dependenti.


Psyllium poate reduce nivelul glucozei sangvine in cazul diabeticilor de tip II, arata un studiu publicat in 1991, in American Journal of Clinical Nutrition. Principala proprietate a semintelor de psyllium este aceea de a diminua indicele glicemic al alimentelor consumate, modificand structura, textura si vascozitatea alimentelor in intestine. Absorbtia glucozei scade in prezenta semintelor de psyllium cu aproximativ 12,2%. 



Video Stiri