• Vrei sa-i cumperi iubitului tau un parfum de Craciun? Iata cum sa-l alegi pe cel mai potrivit
• Reteta zilei: Nu e de post, dar e delicioasa! Va oferim pentru azi o ciorbita taraneasca cu afumatura
• Cercetatorii au identificat regiunea din creier responsabila de schizofrenie si Alzheimer
• Boala care te lasa fara dinti, indiferent de varsta
• Metoda prin care se arata cum poate fi prezisa durata vietii noastre
• Ce sa faci daca ai dinti strambi: solutii si alternative
• Planta cu beneficii incredibile pentru sanatate
• A facut o boala rara si grava dupa ce a mancat carne
• De ce tot mai multi tineri fac accident vascular
• FOTO - A fost desemnata femeia cu cel mai frumos fund din lume. Ea este Miss BumBum Brasil
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Oboseala in sarcina. Vezi 9 sfaturi pentru a trece mai usor peste aceasta neplacere

 

Oboseala este unul dintre cele mai frecvente simptome resimtite de gravida. Potrivit medicilor, oboseala in sarcina este rezultatul unei combinatii de factori fizici, fiziologici si de conjunctura. Acesti factori pot include: nevoia crescuta de oxigen, modificarile cardiovasculare si respiratorii, schimbarile metabolice datorate dezvoltarii fetale, modificarile nutritionale si hormonale. Iata cateva sfaturi pentru a ameliora senzatia de oboseala:


1. Nu sari peste mese
Femeile care au o greutate normala la inceputul sarcinii trebuie sa adauge circa 300 de calorii la dieta lor. Desi este posibil sa ai senzatii de greata, nu incerci sa scapi de acestea sarind peste mese. Caloriile inseamna energie, iar lipsa alimentelor poate agrava oboseala. Mentinerea unei diete bogate in vitamine, minerale, proteine te ajuta sa fii plina de energie. Mananca putin si des, de 5-6 ori pe zi. Te vei simti mai plina de energie, combati starea de rau si varsaturile. Alimentatia in sarcina trebuie sa contina cate putin din fiecare. Dar evita dulciurile, grasimile, prajelile, condimentele in exces.


8 alimente interzise in sarcina


6 simptome neplacute la care trebuie sa te astepti daca esti gravida

2. Evita stimulentele energice
Nu te baza pe cofeina pentru a fi energica intreaga zi. Viitoarele mame ar trebui sa evite orice fel de stimulente rapide pentru a combate epuizarea, cu toate ca asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la cafea sau ceai in intregime. In cazul in care rutina unei femei normale este de a bea o ceasca de cafea in timpul zilei, acest lucru nu ar trebui sa fie daunator in timpul sarcinii. Moderatia este cheia. Bea multa apa, deoarece deshidratarea poate face sa te simti obosita. 


3. Sport pentru energie
Cu exceptia cazului in care medicul iti interzice, mentinerea unui program regulat de exercitii este benefic pentru a stimula metabolismul si a reduce oboseala. Activitatea fizica moderata, cum ar fi mersul pe jos timp de 30 de minute pe zi, inotul, te poate face sa te simti mult mai alerta in timpul zilei si te va ajuta sa dormi mai bine noaptea.


Exercitii fizice interzise in perioada sarcinii

4. Odihneste-te suficient 
Incearca sa te odihnesti mai mult. Deleaga responsabilitatile casnice catre partener sau alte persoane. Cel mai important, invata sa-ti asculti corpul. Cand te simti obosita, intinde-te pentru cateva minute in birou sau pe canapea la domiciliu.


In cazul in care epuizarea persista si in cel de-al doilea trimestru, sau in cazul in care oboseala nu trece desi ai parte de odihna suficienta, trebuie sa discuti despre aceste simptome cu medicul. In cazuri rare, oboseala poate fi semnul unor boli mai grave cum ar fi depresia, anemia si hipotiroidia. 


5. Dormi cel putin 1-2 ore in plus pe noapte
Culca-te mai devreme si trezeste-te mai tarziu ca inainte de sarcina. Sa nu uiti ca bebelusui are multa nevoie de odihna ta pentru a se dezvolta armonios. Mai ales in ultimul trimestru iti va fi greu sa gasesti o pozitie confortabila de somn. In plus, nu te vei putea odihni prea bine si din cauza durerilor de cap, spate si picioare si respiratiei dificile. Iti poate fi de ajutor o perna speciala pentru gravide. Se gaseste in magazinele de profil. Se recomanda sa dormi pe partea stanga. Astfel, uterul este bine irigat cu sange.


Pozitia de somn cea mai buna in timpul sarcinii

6. Evita sa mananci cu 2-3 ore inainte de a te intinde/culca, daca ai arsuri stomacale
Discuta cu ginecologul despre medicamente antiaciditate. Unele, precum Maalox, sunt permise si in sarcina.


7. Hidrateaza-te
Consuma minim 2 litri de lichide pe zi, de preferat apa plata. Deshidratarea accentueaza oboseala. Bea insa mai putine lichide seara pentru a nu fi nevoita sa-ti intrerupi somnul.


8. Fa-ti toate analizele medicale recomandate de ginecolog
Daca ai anemie, oboseala se va accentua. Trebuie sa sa suplimentezi fierul din alimentatie sau sa iei pastile cu fier. Intreaba-l daca nu ar trebui sa iei vitamine prenatale. Include in alimentatie mancaruri care contin mult fier: carne rosie (vita, porc etc), pui, peste, fructe de mare, cereale integrale, legume cu frunze verzi, fasole, nuci. Previi astfel o anemie, des intalnita insarcina. Bea suc de lamaie dupa ce le mananci. Ajuta la absorbtia fierului.


9. Cere ajutorul celor apropiati
Daca te simti foarte obosita si simti ca nu faci fata, ca toate treburile te coplesesc, nu iti fie rusine sa ceri ajutorul. Roaga sotul, prietenii etc sa te ajute la ce ai nevoie. Daca nu ai pe cine ruga, mai lasa din treburi si pentru a doua zi. Nu se intampla nimic daca lasi cateva vase nespalate sau haine necalcate.



loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau