• Ce este cervicita, care sunt cauzele si simptomele si cum se trateaza aceasta infectie
• Cele mai bune uleiuri afrodisiace naturale
• Leii vor pierde bani, iar balantele se vor imbolnavi! Ce necazuri te pasc in saptamana 24-30 noiembrie
• 7 locuri unde se ascunde zaharul in alimentele aparent sanatoase
• Cum sa iti cureti colonul cu doar doua ingrediente
• Remedii sanatoase cu coaja de portocala
• Cum se previne cancerul de prostata cu aceste 2 retete
• Pozitii de facut dragoste care pun in valoare o femeie
• Mananca aceste alimente iarna! Vei vedea efectele
• Tratamentul cancerului de colon si rect
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Minutul care iti salveaza viata. Invata cum sa-ti masori singur pulsul

 

Ne urcam frecvent pe un cantar, ne masuram glicemia si chiar tensiunea arteriala. Unii fac asta zilnic, fie pentru ca sunt bolnavi si trebuie sa tina totul sub control, fie pentru ca vor sa previna, dar cati dintre noi avem obiceiul sa ne monitorizam pulsul? Cunoasterea propriului puls este un act simplu, nedureros, nu ia mai mult de un minut  si, cel mai important, iti poate salva viata.


Cum se masoara pulsul
Medicii ne sfatuiesc sa ne masuram pulsul dimineata, la trezire, seara, la culcare, inainte si dupa un efort fizic, in repaus sau in timpul unei activitati. Pentru inregistrarea corecta a pulsului este necesar sa va odihniti intai 5-10 minute. Apoi asezati-va comod, plasati antebratul (nu conteaza care) pe o suprafata, cu palma in sus si cotul usor indoit. Cu cealalta mana, folosind aratatorul si degetul mijlociu, cautati pulsul. Acesta se poate simti  chiar la baza degetului mare, intre planul osos si tendon (acolo se afla artera radiala). Apasati ferm degetele si cronometrati pulsul pentru un minut. Se poate face si in 30 de secunde, multiplicand cu doi, dar exista riscul de a nu sesiza o eventuala anomalie de ritm.


Pulsul se mai poate pala, dar este mai dificil, si pe fata laterala a gatului (artera carotida), la plica inghinala (artera femurala) sau in spatele genunchiului. Pulsul normal este de 60-100 de batai pe minut. Este firesc ca, in anumite situatii, pulsul sa sufere modificari. Totusi, daca in mod repetat acesta este prea mare (peste 100 de batai pe minut), prea lent (sub 50 de batai pe minut) sau neregulat, nu trebuie sa ignorati problema, ci sa va adresati unui medic. 


Pulsul poate fi frecvent dupa un efort fizic, emotii puternice, in timpul digestiei sau este rar (bradicardie) in stare de liniste si repaus. In cazul in care aveti febra, pulsul se accelereaza cu 8-10 pulsatii pentru fiecare grad cu care creste temparatura.


Tipuri de aritmii
Aritmia este o tulburare a ritmului cardiac si este de mai multe tipuri: tahicardii (cresterea frecventei cardiace) cu diverse origini, bra­dicardii (in care ritmul se rareste), extrasistole (batai ,,suplimentare"), fibrilatie atriala, flutter atrial. Unele pot sa aparea chiar si la oameni sanatosi din cauza stresului, a emotiilor, a efortului, a consumului de cafea sau tutun. Alteori insa au la ori­gine o boala (cardiovasculara, diabet zaharat, boli tiroidiene, anemii, boli pulmonare sau renale cronice etc.). Uneori pot fi silentioase, alteori pot prezenta manifestari ca: respiratie dificila, oboseala, pierderea cunostintei, dureri toracice etc. 



loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau