• Fetita de 3 ani, diagnosticata cu o boala grava dupa ce a fost intepata de un tantar
• Reguli ca sa nu te ingrasi de Paste
• Metode eficiente pentru combaterea celulitei
• Solutii pentru 6 probleme medicale
• Carmen Tanase, operata
• Cum sa aveti o relatie mai puternica cu spiritualitatea. La ce ajuta
• Dana Rogoz te invata sa gatesti o friptura de miel delicioasa
• Cum ne otravim singuri ouale de Paste
• Fumatorii, mai putin activi
• Ai scaune proaste? Iata cateva remedii foarte bune si recomandari
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Inlatura durerile de spate in 10 pasi

 

Prea multe ore petrecute pe scaun, fara miscare? Postura inadecvata, tocuri prea inalte? Sau poate artrita, scolioza sau alte boli? Toate astea pot avea drept consecinta aparitia durerilor de spate, iar potrivit medicilor, aproape 80 % dintre adulti experimenteaza durere de spate intr-un anumit moment al vietii, cel mai adesea in regiunea inferioara. Iata cum putem remedia aceasta problema:


1. Atentie la postura
Dimineata, coloana vertebrala suporta mai multa presiune dupa ce in timpul noptii a avut parte de relaxare, astfel ca spatele este mai vulnerabil la dureri. Prin intermediul unui studiu recent, o echipa de cercetatori a descoperit insa ca persoanele care sufereau de dureri cronice de spate si care au respectat cateva reguli legate de miscarile de dimineata au avut cu 23% mai putine zile cu dureri. 

Cind te scoli din pat - intoarce-te pe o parte, trage genunchii in sus, impinge-te pina la o pozitie de sedere si apoi ridica-te impingind in picoare. Incearca sa stai drept cand te speli pe dinti si sa te apleci cat mai putin cand faci dus. 

2. Incearca termo-terapia
Aceasta presupune folosirea unor plasturi special creati pentru a degaja caldura acolo unde sunt aplicati. Un studiu a aratat ca cei care au purtat astfel de plasturi zilnic au avut cu 25% mai putine dureri de spate decat cei care au luat acetaminofen sau ibuprofen, si asta deoarece caldura duce la cresterea fluxului sangvin si a elasticitatii tesuturilor, oferind un plus de mobilitate. 

3. Trateaza-ti artrita
Durerea de spate este cauzata adesea de artrita (care presupune deteriorarea treptata a unui cartilaj), iar in tratarea acesteia ajuta mult suplimentele cu condroitina. Un studiu realizat timp de sase luni cu ajutorul unor persoane care sufereau de dureri de spate a scos la iveala faptul ca 73% dintre cele care au luat zilnic un astfel de supliment au simtit mai putina durere si au avut mai multa flexibilitate.

Condroitina ajuta la reconstruirea tesuturilor, doza recomandata fiind de 1.200 de miligrame de sulfat de condroitina zilnic. 

4. Mentine-ti o greutate normala si fa sport regulat
O lipsa a exercitiului poate cauza durerea de spate. Sporturi bune pentru spate sint: inotul, plimbarea, ciclismul si vislitul. Evita fotbalul, tenisul, ridicarea greutatilor, golful si jocul de popice deoarece acestea implica miscari de resucire bruste, sarituri (la fotbal) sau pun o greutate deosebita asupra portiunii inferioare a coloanei.


5. Invata sa suporti durerea atunci cand faci exercitii
Trebuie sa inveti sa suporti durerea atunci cand faci exercitii care te vor ajuta sa o ameliorezi ulterior. Mai mult, ar fi bine sa reusesti sa treci putin dincolo de limita durerii, adica cu aproximativ 10%. 

Spre exemplu, daca iti intaresti muschii spatelui alergand pe banda si simti ca dupa cinci minute nu mai suporti durerea, incearca sa mai alergi inca 30 de secunde. Te va ajuta. 


6. Intotdeauna impinge obiectele mari, nu le trage.


7. Hidrateaza-te corespunzator
Cind durerea apare, bea imediat doua pahare de apa. Aceasta amelioreaza durerea. Durerea de spate si durerile musculare sint frecvent asociate cu deshidratarea. Corpul are nevoie de un minim de opt pahare de apa zilnic, pentru a preveni ca produsii acidici sa nu se acumuleze in muschi sau in alte tesuturi.


8. Antidepresivele pot ameliora durerile
Potrivit unui studiu, cei care aveau dureri de spate si au luat antidepresive au simtit cu 40% mai putina durere decat cei care au primit un placebo. Antidepresivele reduc nivelurile de serotonina si norepinefrina - substante chimice care transmit semnale de durere intre celulele nervoase.

Acestea au si efecte secundare din pacate, printre care se numara somnolenta, cresterea frecventei batailor inimii, uscaciune la nivelul gurii, insa sunt mai putin grave decat efectele secundare ale unor medicamente antiinflamatoare. Ibuprofenul si naproxenul spre exemplu, daca sunt folosite mai mult de cateva saptamani, pot cauza probleme la rinichi, sangerari gastrointestinale si pot creste si mai mult o tensiune arteriala ridicata


9. Impachetari cu gheata
Daca durerea este datorata unei miscari bruste sau afectarii coloanei, aplica prima data gheata. Durerile de spate inferior tind sa raspunda in mod particular la impachetari cu gheata. Gheata poate fi aplicata direct pe aria dureroasa utilizind o miscare circulara timp de cinci pina la sapte minute, sau infasurata intr-un prosop. In cel din urma caz, nu depasiti 20 de minute. Apoi se pot aplica si comprese calde.


10. Asculta muzica
Muzica relaxanta
si efortul de a inlatura gandurile negative iti pot ameliora durerile de spate. O echipa de cercetatori australieni a studiat efectele muzicii si a descoperit ca cei care au ascultat melodii relaxante 25 de minute zilnic, timp de trei saptamani, au simtit cu 40% mai putina durere decat cei care nu au ascultat vreo melodie. Muzica iti mai distrage atentia de la durere si ajuta si la reducerea nivelurilor hormonilor de stres si a tensiunii musculare.

Citeste si: 


Cum tratam crampele musculare

Video Stiri