News Flash:

Exercitiile fizice in perioada sarcinii

10 Ianuarie 2011
2546 Vizualizari | 0 Comentarii

Pentru fortificarea organismului kinetoterapia vine in ajutorul celor interesati de un program complex de exerciti fizice. Exercitiile se pot practica in cabinete specializate cat si la domiciliu. Inainte de a incepe un program trebuie sa fiti evaluata de un medic. Evaluarea se va face periodic, la 1-2 luni in cazul persoanelor clinic sanatoase si la 2-4 saptamani in cazul persoanele cu afectiuni majore. Toata lumea doreste sa isi dezvolte si sa isi intareasca organismul, insa nu trebuie exagerat prin epuizarea fizica.


Tipurile de exercitii si durata lor


Exista mai multe tipuri de exercitii: pantru pastrarea tinutei corecte, de inviorare, de intretinere, gimnastica in combaterea obezitatii,gimnastica medicala, gimnastica gravidei.


Exercitile fizice bine executate au o influenta favorabila, contribuind la dezvoltarea normala a fatului. Kinetoterapia poate preintampina aparitia unor complicatii in timpul nasterii. Exercitile fizice se fragmenteaza in functie de perioada de evolutie a sarcinii si chiar de boli asociate.


In primele 3 luni ale sarcinii, kinetoterapeutul va stabili un program de exercitii speciale, in restul lunilor vor fi exercitii normale. Exercitile se practica dimineata pentru inviorare sau in timpul zilei pentru intretinere. Sedinta dureaza intre 15-30 minute. Deoarece este o perioada delicata in viata unei femei, iar corpul uman sufera foarte multe modificari, se vor face foarte multe exercitii, care vor actiona asupra musculaturii abominale, a muschilor dorsali. Tot in acest timp se va activa si circulatia sangelui.


Indicatii kinetoterapeutice pe toata durata sarcinii


- baza exercitilor va fi mare pentru sustinere si un bun echilibru (exercitii din pozitia culcat, sezand, genunchi),


- plimbarile in aer liber sunt recomandate,


- gimnastica pentru combaterea constipatiei.


Contraindicatii:


- se vor evita sporturile dure, de contact cat si cele extreme:sariturile, alergarile, transportul de greutati,- terenurile acidentate, montane.


1. Exercitile in saptamanile 12-14:


- vor contribui foarte mult la cresterea tonusului muscular in general,


- se invata mamica impartirea respiratiei, respiratie abdominala si respiratie toracica,


- exerciti de crestere a mobilitatii articulare a coloanei, odata cu cresterea fatului se modifica si bazinul.


2. Exercitile in perioada 14-16 saptamani:


- intarirea organismului pe musculatura abdominala, dorsala si a membrelor inferioare,


- se creste elasticitatea centurii abdominale


- combaterea varicelor.


3. Exercitii pentru lunile 7-8:


- se scade volumul exercitiilor


- vor creste pauzele de odihna.


4. Exercitii in luna a 9-a


De cand va incepe luna a 9-a, exercitile de respiratie si cele speciale recomandate de medicul specialist sunt singurele exercitii recomandate. Odata cu cresterea volumului abdominal si miscarile se limiteaza destul de mult.


Dupa nastere, o lauza va relua exercitile fizice la recomandarea medicului specialist, pentru refacerea completa a organismului. Se va incepe cu reintarirea musculaturii abdominale si a perineului. Este recomandat a se incepe cu exerciti usoare si simple pentru a nu scadea secretia laptelui.


Citeste si:

Analize obligatorii inainte de sarcina

Pozitia de somn cea mai buna in timpul sarcinii

Cele mai frecvente intrebari ale gravidei

Gravidele trebuie sa consume cu mare atentie carne de peste 

fortificarea organismului contraindicatii
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1382 (s) | 24 queries | Mysql time :0.011855 (s)

loading...