News Flash:

De ce sunt buni acizii grasi omega 3 si 6

3 Ianuarie 2011
2482 Vizualizari | 0 Comentarii
Preparatele cu somon va asigura un aport esential de acizi omega 3

Organismul uman nu este capabil sa produca singur acizii omega 3 si 6, care au un rol important, dovedit prin numeroase studii, in scaderea riscului de sindrom metabolic, diabet zaharat de tip 2 si de boala cardiaca ischemica. Raportul echilibrat dintre acizii grasi omega 3 si omega 6 reduce procesele inflamatorii din corp, responsabile de leziunile endoteliale vasculare sau rezistenta la insulina.


Acizii grasi esentiali sunt substante necesare organismului ce nu pot fi sintetizate de acesta si de aceea trebuie obtinuti din dieta. Acestia sunt acizi grasi cu lant lung, polinesaturati, derivati din aicizii linoleic, linolenic si oleic. Exista doua categorii importante de acizi grasi esentiali: omega 3 si omega 6. Acizii grasi omega 9 sunt necesari organismului dar nu neaparat esentiali, pentru ca organismul poate sintetiza mici cantitati in prezenta acizilor grasi esentiali.


Numarul din denumirea acestor acizi indica pozitia primei duble legaturi, de la ultima grupare metil. Acizii grasi omega 3 sunt derivati ai acidului linolenic, omega 6 ai acidului linoleic, iar omega 9 provin din acidul oleic. Acizii grasi esentiali sunt deosebit de importanti in metabolismele unor sisteme si aparate din corp precum aparatul cardiovascular, reproductiv, sistemul imunitar si sistemul nervos. Organismul are nevoie de acesti acizi grasi pentru a forma si repara membranele celulare, pentru a-si prelua substantele nutritive la nivel celular si a elimina reziduurile din celule.


Acizii grasi esentiali sunt implicati in producerea unor substante numite prostaglandine ce controleaza presiunea sangvina, coagularea, fertilitatea, imunitatea, procesele inflamatorii. Au un rol important in dezvoltarea si maturarea sistemului nervos la copii si a organelor de simt. Omega 3 si 6 diminueaza nivelul trigliceridelor si reduc riscul de infarct. Specialistii sustin ca o crestere cu doar 1% a cantitatii de omega-3 in alimentatie reduce cu 40% riscurile de infarct.


Important! Pentru a fi benefici sanatatii, trebuie sa consumam acesti acizi grasi intr-o anumita proportie. Raportul ideal este de 1 la 5, desi in medie este de 1 la 10 - consumam mai mult omega-6 si prea putin omega-3. Exista o competitie metabolica intre cei doi acizi, iar aportul in exces al unuia va influenta producerea derivatilor celuilalt.


Pentru aportul de omega-3 trebuie sa consumam: ulei (de nuci, de rapita, de masline ), nuci, peste (macrou, sardine si hering, somon).
Pentru aportul de omega-6 trebuie sa consumam ulei (din samburi de struguri, de floarea-soarelui, de nuci, de rapita ), de preferat negatit


prostaglandine important ulei rapita masline nuci peste floarea-
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1592 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012864 (s)

loading...