• Banicioiu: Aproape 1.200 de posturi deblocate in unitatile apartinand MS, majoritatea in spitale
• Beneficiile nestiute ale semintelor de rosii
• Cum trebuie sa procedeze o femeie daca iubitul ei este infidel
• Adevarul despre dieta cu grapefruit
• Adriana Bahmuteanu, incdent neplacut in vacanta, in Bulgaria. Vedeta TV a ajuns la spital
• O reteta delicioasa si sanatoasa cu vinete pentru week-end
• Iata ce se poate intampla cu acest aliment preferat de multi dintre noi!
• Si totusi, care este legatura reala dintre cancer si alimentatie
• METODA REVOLUTIONARA! Fa-ti analizele acasa! De acum este posibil!
• Obiceiuri culinare simple care te mentin sanatos
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Cum va calculati corect portiile de mancare

 

Farfuriile si tacamurile de mari dimensiuni aduc si un consum mai mare de alimente si pot fi responsabile de acumularea de kilograme nedorite. In plus, studiile arata ca acum o portie de mancare este mai bogata cu aproximativ 200 de kilocalorii decat in urma cu 20 ani. In aceste conditii, pastrarea unei decente a portiilor de mancare poate deveni esentiala pentru sanatate.

Obiectele din viata de zi cu zi va pot ajuta sa cantariti cu succes portiile pentru ca, daca retineti imaginea unui obiect, e mai usor sa determina ti cantitatea de mancare. Printre obiectele utile in masuratori se numara pachetul de carti de joc, mingea de tenis, un bec sau zarurile, explica expertii citati de siteul medical webmd.com.

Maximum 150 de grame de carne la o masa

Nu toti avem „dreptul” la aceleasi portii, tin sa ne atentioneze medicii. „Necesarul caloric se stabileste in functie de mai multi parametri, printre care sex, inaltime, greutate, boli de care suferim sau activitati zilnice”, explica medicul nutritionist Eduard Adamescu, de la Cabinetul „Calea Mosilor” din Bucuresti.

Pentru a nu depasi cantitatea de mancare de care are nevoie organismul trebuie sa aveti mereu in minte marimea unei portii corecte. „O portie de «bun-simt» de friptura cu garnitura inseamna maximum 150 grame de carne, pe care o puteti asocia cu marimea unui pachet de carti de joc. Garnitura, piure de cartofi sau orez, trebuie sa aiba intre 150 si 200 de grame, echivalent cu o minge de tenis de camp”, spune nutritionistul Eduard Adamescu.

La friptura si garnituri adaugati salate, care au multe minerale si vitamine, dand senzatia de satietate. Aportul caloric al salatei e neglijabil, insa devine nesanatoasa cand adaugam maioneza sau alte sosuri. Cel mai recomandat ingredient pentru salata e uleiul de masline.

Cantitatea optima de orez pentru o masa ar fi cam cat un bec. Sarac in calorii, orezul maro e mai bun decat cel alb, fiind bogat in fibre si vitamine B

Branza trebuie consumata cu grija. „Sanatoase sunt doua feliute de cas dulce, branza de vaci sau telemea mai putin sarata. E bine sa evitati branzeturile grase pentru ca au multe calorii”, mai recomanda nutritionistul.

Cate dulciuri sunt indicate intr-o zi

Cantitatea maxima de dulciuri pe care o puteti consuma intr-o zi nu trebuie sa depaseasca 300 de calorii. Astfel, la desert, e suficienta o prajitura, o placinta sau o clatita de dimensiune mica. „O clatita are faina, oua, lapte, dar nu astea sunt de incriminat. Problema apare cand adaugam zahar si umplutura”, avertizeaza medicul Eduard Adamescu. Cea mai sanatoasa e clatita umpluta cu branza de vaci.

„O portie de desert ar trebui sa aiba 25 de grame, fiind acceptate doua portii pe zi”, mai spune Adamescu. Puteti consuma cel mult un sfert de ciocolata o data, echivalentul a patru zaruri de Monopoly. Daca nu va puteti abtine de la pizza, incercati sa o alegeti pe cea cu blat subtire, legume, putina branza. E bine sa va opriti dupa doua felii.

loading...

Video Stiri