• Ce este hipotonia, cauzele, simptomele si tratamentul acestei afectiuni
• Ai dureri de cap? Iata ce afectiuni ai putea avea, in functia de localizarea durerii
• Sangerarea vaginala, primul semn al cancerului la uter
• Un ANTIBIOTIC foarte prescris te poate UCIDE
• Cum se manifesta molluscum contagiosum, boala pe care o putem lua stant pe WC
• Simptomele si cauzele nanismului hipofizar
• Cele mai bune leacuri din PLANTE pentru un FICAT FARA TOXINE
• Cum se administreaza corect pilula de a doua zi
• Femeile care mananca zilnic mai mult de un mar au libidoul mai ridicat. Afla care este explicatia
• Tot ce trebuie sa stii despre scleroza laterala amiotrofica, boala pentru care toate personalitatile lumii isi toarna gheata in cap
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Cum tii cura cu seminte de in

 

Daca le mananci intregi, nu beneficiezi de toate proprietatile terapeutice ale semintelor de in. Or, nu degeaba aceste seminte sunt catalogate drept superalimente, confirma specialistii.

De la probleme digestive, pana la acnee, semintele de in s-au dovedit aliati de nadejde pentru sanatate de-a lungul timpului. Surse excelente de fibre alimentare de ambele tipuri – si solubile, si insolubile – de vitamine din complexul B si de minerale, semintele de in sunt recomandate de medici in cure care stimuleaza vindecarea, care pastreaza tineretea si sanatatea sistemului cardiovascular si, nu in ultimul rand, care ajuta la slabit. In ciuda dimensiunilor mici, semintele de in sunt unele dintre sursele cele mai importante de substante nutritive de pe planeta, potrivit Mayo Clinic. De altfel, sunt trei mari categorii nutritive pe care semintele de in le au din abundenta:

Acizi grasi Omega 3 – Acesti acizi sunt o adevarata arma impotriva inflamatiilor din corp. Or, inflamatia este recunoscuta deja ca fiind principalul factor de risc pentru bolile de inima, artrita, astm, diabet si chiar pentru unele forme de cancer. Uleiul din seminte de in este, in cea mai mare parte, acid alfa-linoleic, un tip de Omega 3 care este precursorul acizilor grasi care se gasesc in somon si in alti pesti grasi. 

Fibre alimentare – Este greu sa gasesti un aliment cu un continut mai mare de fibre decat semintele de in, spun specialistii. Acestea contin atat fibre solubile, cat si insolubile, ceea ce le face arma ideala impotriva tulburarilor digestive. Dar asta nu este tot ce fac fibrele in organism. In plus, ele scad nivelul glicemiei. 

Fitonutrienti – semintele de in sunt surse de antioxidanti, dintre care lignina este cel mai important. Acesta se transforma in intestine in substante care ajuta la echilibrarea hormonilor sexuali feminini in organism. De altfel, unele studii arata ca aceste substante stimuleaza fertilitatea feminina, reduc simptomele resimtite de femeile la menopauza si, de asemenea, ar putea reduce riscul de cancer mamar. In plus, lignina contribuie la prevenirea diabetului de tip II.

„Semintele de in sunt benefice pentru detoxifierea intestinala, in caz de constipatie, in diferite boli inflamatorii intestinale, in sindromul de colon iritabil, pentru scaderea colesterolului sau in caz de infectii urinare si de litiaza renala“, subliniaza medicul de familie Ruxandra Constantina, cu competente in apifitoterapie, de la Clinica MedAs din Bucuresti.

Scad nivelul colesterolului 

Desi semintele de in sunt recomandate in primul rand pentru reglarea tranzitului intestinal, specialistii spun ca aceste seminte au un rol esential si in reducerea nivelului colesterolului „rau“ (LDL).

Cum se face cura 

In cazul copiilor, se recomanda administrarea uleiului din seminte de in, care se adauga in dieta in locul uleiului obisnuit, pentru a echilibra aportul de acizi grasi sanatosi. Pentru copiii intre 2 si 12 ani, semintele de in sunt eficiente mai ales pentru combaterea constipatiei. Un exemplu oferit de expertii Centrului Medical al Universtitatii din Maryland, SUA, este: o lingurita de seminte de in macinate in iaurt sau o lingurita de ulei proaspat de seminte de in. 

Adultii pot lua o lingura de seminte de in macinate de doua-trei ori pe zi sau 2-4 linguri o data pe zi. Sau, daca prefera uleiul din seminte de in, se recomanda una-doua linguri pe zi. 

Se macina inainte de a fi consumate 

„Semintele de in, adevarate superalimente cu multiple beneficii pentru sanatate, trebuie consumate mai ales macinate. La fel cum nucile, de exemplu, sunt protejate de coaja, semintele de in sunt protejate si ele, in mod natural, de un invelis rigid, fiindca interiorul, miezul este foarte sensibil la oxidare. Daca iei semintele de in intregi, efectul este doar asupra aparatului digestiv, fiind eliminate in aceeasi forma in care au fost ingerate. De aceea, ele trebuie macinate inainte de a fi administrate, dar tinand cont ca-si pierd rapid o parte dintre proprietati in contact cu lumina si cu aerul, trebuie consumate imediat dupa macinare“, subliniaza prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.

Atentie, pot interactiona cu unele medicamente!

„S-a constatat ca toate preparatele pe baza de seminte de in, care se administreaza intern, pot reduce absorbtia substantelor din medicamente, de aceea se recomanda precautie“, avertizeaza medicul de familie Ruxandra Constantina. De altfel, specialistii americani de la Universitatea din Maryland atrag atentia persoanelor care iau urmatoarele medicamente:

Anticoagulante – acizii grasi Omega 3 din compozitia semintelor de in pot creste riscul de sangerari mai ales daca iei anticoagulante cum sunt warfarina, clopidogrel sau aspirina.

Antidiabetice – semintele de in pot scadea considerabil nivelul glicemiei. De aceea, in cazul in care iei antidiabetice, trebuie sa intrebi medicul daca iti este permis sa consumi seminte de in.

Anticonceptionale – semintele de in pot afecta nivelul hormonilor sexuali feminini si pot modifica efectul anticonceptionalelor orale. Asadar, consulta medicul daca iei astfel de contraceptive si vrei sa tii o cura cu seminte de in. (sursa: adevarul.ro)

loading...

Video Stiri