• Ce este cervicita, care sunt cauzele si simptomele si cum se trateaza aceasta infectie
• Cele mai bune uleiuri afrodisiace naturale
• Leii vor pierde bani, iar balantele se vor imbolnavi! Ce necazuri te pasc in saptamana 24-30 noiembrie
• 7 locuri unde se ascunde zaharul in alimentele aparent sanatoase
• Cum sa iti cureti colonul cu doar doua ingrediente
• Remedii sanatoase cu coaja de portocala
• Cum se previne cancerul de prostata cu aceste 2 retete
• Pozitii de facut dragoste care pun in valoare o femeie
• Mananca aceste alimente iarna! Vei vedea efectele
• Tratamentul cancerului de colon si rect
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Cum stii daca ai o carenta de magneziu. Vezi si 6 cauze ale deficitului de magneziu

 

O persoana adulta are nevoie de 300 - 420 mg de magneziu pe zi pentru a-si mentine echilibrul psihic si fizic. Potrivit specialistilor, 3 adulti din 4 au un aport insuficient de magneziu in raport cu doza zilnica recomandata.


Carenta de magneziu este frecvent intalnita in randul persoanelor cu o dieta bogata in proteine, produse semipreparate si alimente procesate. Aceste alimente nu contin toti nutrientii necesari organismului si, in plus, sunt bogate in aditivi care pot afecta sanatatea. 


Semnele deficitului de magneziu
1. Dureri in diverse zone
Durerile de cap, de stomac sau de picioare sunt printre cele mai frecvente simptome ale lipsei de magneziu din organism. Crampele musculare sau regiditatea in zona gatului sunt alte simptome alarmante. 


Durerile de maxilar sunt un alt semn. Acestea apar spontan si nu dureaza foarte mult, insa sunt foarte neplacute. Un alt simptom al carentei de magneziu este si durerea in piept, care apare mai rar, insa poate crea o stare alarmanta.

2. Anxietate si nervozitate
Lipsa magneziului se manifesta si la nivelul sistemului nervos central. Simptomele pot fi foarte grave atunci cand si nivelul de calciu din organism este scazut. Anxietatea, atacurile de panica, nervozitatea si comportamentul agitat sunt semne ale deficitului de magneziu. Lipsa magneziului din organism afecteaza si sistemul nervos periferic. Acest lucru duce la amortirea mainilor si picioarelor.


3. Palpitatii
Sistemul cardiac este si el afectat de lipsa magneziului din organism. Pot aparea astfel palpitatii si angina pectorala. Bataile inimii devin neregulate, iar in cazuri severe simptomele sunt asemanatoare unui atac cardiac.  


4. Schimbari de comportament
Persoanele care de obicei sunt relaxate si increzatoare devin tensionate, nervoase si pesimiste. De cele mai multe ori, cei care au un nivel scazut de magneziu in corp au o pofta nebuna de ciocolata. Femeile pot experimenta schimbari ale ciclului menstrual. Atat barbatii, cat si femeile devin mult mai apatici, in special daca printre simptome se intalnesc si atacurile de panica.


5. Somnolenta si afectarea memoriei
Alte simptome ale lipsei de magneziu din organism sunt si somnolenta, anorexia, apatia, confuzia, oboseala, putere de concentrare scazuta sau o memorie mai slaba. Contractia permanenta a muschilor, delir, amorteala, halucinatii sau furnicaturi in tot corpul sunt simptome severe ale lipsei demagneziu. In aceste situatii, persoana care experimenteaza astfel de simptome trebuie sa se prezinte de urgenta la medic.


Cauzele carentei de magneziu
1. Dieta bazata pe carne
Trebuie evitata carnea in exces, deoarece contine cantitati mari de calciu si fosfor. Aceste minerale reduc absorbtia magneziului in organism. De asemenea, produsele alimentare procesate, precum faina, orezul sau zaharul, "mananca" magneziul.


2. Cafeaua si alcoolul
Rezerva de magneziu din organism este epuizata mai repede sub actiunea cafelei si a alcoolului.


3. Medicamentele
O alta cauza a deficitului de magneziu poate fi administrarea unor medicamente (de exemplu: estrogeni - anticonceptionale, diuretice, antidiabetice, antituberculoase). Daca luati astfel de medicamente este necesara suplimentarea aportului de magneziu.


4. Boli si interventii chirurgicale
Deficienta de magneziu poate fi cauzata de o serie de afectiuni precum pancreatitele, transpiratia excesiva sau problemele cardiace. De asemenea, afectiunile tractului digestiv sau operatiile chirugicale pot reduce absorbtia magneziului in organism. 


5. Stresul
Este un mare consumator de magneziu, de aceea trebuie sa aveti grija sa va refaceti permanent aceasta rezerva. 


6. Ciclul menstrual
In perioada menstruatiei femeile pierd mult magneziu.


Efectele benefice ale magneziului
• Esential pentru buna functionare a muschilor si sistemului nervos. Adjuvant in tratamentul crampelor musculare.
• Mentinerea densitatii osoase, a sanatatii dintilor si regleaza echilibrul calciului din organism.
• Benefic sanatatii inimii si sistemului circulator. Imbunatateste ritmul cardiac, normalizand tensiunea arterial.
• Joaca un rol crucial in producerea de energie fiind un tonic general, regenerator. Deficienta de magneziu va poate face sa va simtiti constant lipsiti de energie, cu stare continua de oboseala. In general, persoanele diagnosticate cu oboseala cronica prezinta si deficienta de magneziu. 
• Previne depresia si simptomele asociate stresului cotidian. Magneziul are un efect calmant, potentat de administrarea asociata cu calciu.
• Adjuvant in terapia a numeroase afectiuni: astm bronsic, diabet zaharat, osteoporoza.


Magneziul trebuie asociat cu vitamina B6
Dieta este astfel foarte importanta pentru un aport suficient de magneziu in organism. Surse importante de magneziu sunt cerealele integrale, nucile, soia, avocado, cacaoa, fasolea, mazarea, legumele verzi, porumbul si lamaile.  Apa este de asemenea o sursa importanta de magneziu, in special apa plata si minerala.


De asemenea, se pot administra capsule de magneziu. In farmacii exista o gama larga de astfel de suplimente. Este indicat ca magneziul sa fie asociat cu vitamina B6, care fixeaza mineralul in organism.



loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Comentarii (1) | Adauga comentariu
  • #1729 bogdanian | 16-02-2014 16:39:51 |

    Apa plata (daca va referiti la cea din comert) este si minerala deoarece contine minerale. E posibil sa va referiti la apa carbogazoasa si plata.

Adauga comentariu

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau