News Flash:

Cum se consuma corect fructele si legumele

16 Martie 2017
849 Vizualizari | 0 Comentarii
Chiar daca ai grija sa mananci regulat fructe si legume, este foarte important si modul in care le prepari, pentru a profita de tot ceea ce au sa-ti ofere acestea.

Usturoiul

Dieteticienii spun ca, inainte de a-l manca crud sau de a-l adauga in mancare, este bine sa tai usturoiul in feliute si sa-l lasi asa timp de 10 minute. Alicina, o enzima care are un aport crescut in lupta impotriva cancerului si a altor boli, precum raceala, se activeaza la maximum, datorita aerului.

E un sfat din batrani care spune ca este bine sa-l mananci pe stomacul gol, dar nu toata lumea poate proceda asa. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca astfel va duce la intarirea sistemului imunitar, fiind un antibiotic natural extrem de eficient in numeroase afectiuni: diaree, hemoroizi, constipatie, tuberculoza, stimuleaza digestia, tulburari nervoase, elimina stresul, hipertensiune, detoxifiant al ficatului.

Nu se recomanda sa fie consumat pe stomacul gol celor alergici la usturoi sau celor care au des dureri de cap. Specialistii spun ca nici cei care au febra nu ar fi bine sa-l consume dimineata, pe nemancate.

Capsunele

Bogate in fibre, vitamine C si antioxidanti, pentru a folosi din plin puterea lor asupra sanatatii organismului este bine sa fie culese cat mai tarziu. Nutritionistii afirma ca anumite substante nutritive din capsune sunt sensibile la oxigen si la lumina. Vitamina C din capsune, spre exemplu, isi pierde din calitati daca expui fructul mult timp la lumina. Mananca aceste fructe, crude, in sezonul lor si nu congelate!

Rosiile

Unii cred ca cel mai bine este sa fie mancate crude, adica nepreparate termic. De altfel, un amanunt important este acela ca este indicat sa fie de sezon.

Licopenul, prezent in din rosii, ajuta la tratarea cancerului. Cercetatorii au descoperit ca, daca sunt supuse unei temperaturi de circa 100 de grade Celsius, cresc proprietatile sale antioxidante, asadar cel mai bine ar fi sa le consumi fierte.

Broccoli

De regula, multi consuma aceasta leguma crucifera sub forma cruda, fiarta sau ca supa crema. Are un continut bogat in clorofila, vitamina C si antioxidanti, considerandu-se ca este un aliment extrem de puternic in lupta contra cancerului. Studiile de specialitate au relevat faptul ca, pentru a nu-si pierde elementele nutritive, cea mai buna metoda de preparare pentru broccoli este sa fie gatit la aburi.

sursa: clicksanatate.ro

fructe legume usturoiul capsunele rosiile broccoli
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1549 (s) | 35 queries | Mysql time :0.015570 (s)

loading...