• Adevarul despre dieta cu grapefruit
• Adriana Bahmuteanu, incdent neplacut in vacanta, in Bulgaria. Vedeta TV a ajuns la spital
• O reteta delicioasa si sanatoasa cu vinete pentru week-end
• Iata ce se poate intampla cu acest aliment preferat de multi dintre noi!
• Si totusi, care este legatura reala dintre cancer si alimentatie
• METODA REVOLUTIONARA! Fa-ti analizele acasa! De acum este posibil!
• Obiceiuri culinare simple care te mentin sanatos
• Exercitii pentru o vedere mai buna
• Romania se confrunta cu o criza de ser antirabic, anunta reprezentantii Institutului Matei Bals. Care sunt promisiunile Ministerului Sanatatii
• Concluzie ALARMANTA privind eradicarea CANCERULUI
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Cum sa scapam de problemele digestive

 

Pregateste-te sa stralucesti in acest sezon si sterge orice urma a abuzurilor alimentare specifice sarbatorilor de iarna. Inlocuieste sarmalele si cozonacul cu produse sanatoase si nu uita de iaurtul zilnic! 

Mesele copioase lasa in urma dezastre greu de combatut, chiar si dupa cateva luni. Oboseala, senzatia de incarcare, disconfortul si, nu in ultimul rand, kilogramele in plus devenite cat se poate de evidente, perturba serios armonia organismului. 

Specialistii avertizeaza ca nici programul haotic din aceasta perioada a anului nu ne este benefic. Coroborati, toti acesti factori nu fac decat sa afecteze sta­rea generala de sanatate, capacitatea de concentrare si chiar activitatea psihica. In plus, schimbarile de ritm incetinesc tranzitul intestinal, ceea ce determina probleme digestive, constipatie, balonare, flatulenta. 

Vezi si: S-a demonstrat: alcoolul nu provoaca indigestie
 

Profita asadar, de primele luni ale anului pentru a-ti stabili obiective ce vizeaza sanatatea si intampina primavara cu obiceiuri alimentare sanatoase. Pentru aceasta, spe­cialistii recomanda programul Activia, care poate fi rezumat la trei mari principii: ac­tivitate fizica, alimentatie variata, echilibrata, doi litri de apa zilnic si cel putin o Activia pe zi timp de 14 zile. Activ in interior si te simti bine.

Vezi si: Cele mai bune alimente pentru detoxifierea organismului
 

Si sportul face minuni

Un stil de viata activ, cu exercitii fizice regulate, asigura o functionare mai buna a sistemului digestiv. Medicii ne avertizeaza ca sedentarismul face mai lenes tranzitul intestinal, favorizand aparitia senzatiilor de disconfort abdominal, scrie csid.ro

Exercitiul fizic imbunatateste motilitatea intestinala si ajuta astfel deplasarea resturilor de bol alimentar prin tubul digestiv.

1. Masajul abdominal stimuleaza digestia, punand in miscare un colon lenes. Aseaza-te pe spate si indoaie usor genunchii pentru a fi cat mai relaxata. Foloseste o crema speciala pentru masaj si executa miscari circulare, in sensul acelor de ceasornic. Ai grija sa acoperi intreaga zona abdominala. Atentie, masajul nu se face imediat dupa masa, ci la cel putin o ora dupa. 

Vezi si: Condimentele, un foarte bun aliat pentru stomac. Iata-le pe cele mai indicate
 

2. Gimnastica in apa are efecte uimitoare asupra reglarii tranzitului, dar si asupra circulatiei sanguine si limfatice. In acest fel, nu doar ca durata tranzitului intestinal se scurteaza in mod simtitor, insa nutrientii absorbiti in sange sunt purtati mai rapid catre celule. Executa miscari usoare, numai sub indrumarea unui instructor. 

3. Fitness-ul sau exercitiile in sala ajuta si ele la reglarea tranzitului intestinal. Efortul depus prin antrenarea greutatilor te face sa transpiri si sa elimini si pe aceasta cale toxinele din organism.

4. Alergarile sunt si ele o forma de exercitiu cu efect benefic asupra organismului. O jumatate de ora de jogging pe zi nu este deloc o activitate epuizanta. 

5. Yoga are efecte re­cunoscute nu doar in privinta relaxarii, dar si asupra functionarii unor sisteme ale organis­mu­lui. Practicata cu un mae­stru atestat, yoga poate ajuta persoanele care acuza neplaceri intestinale.

Articole despre: +mese copioase +probleme digestive
loading...

Video Stiri