• 8 surse vegetale de omega 3
• 5 superalimente care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta
• Cel mai bun sirop pentru imunitate pe care il poti pregati si tu acasa
• Radacina acestei plante stopeaza tumorile
• VIDEO-Intepatura acestei creaturi te ucide in doua minute
• 6 argumente in favoarea consumului de tarate de ovaz
• De ce este bine sa consumi dimineata suc de afine
• Laptele de susan iti pastreaza oasele sanatoase. Vezi si alte beneficii
• De ce zeolitul este cel mai bun detoxifiant
• Uleiul parfumat care distruge microbii rezistenti la antibiotice: trucuri sa il folosesti in tratarea bolilor
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Cum sa scapam de GUTA

 

Desi  guta poate fi relativ usor prevenita si tratata, SUA, precum si alte tari, se confrunta cu o crestere a prevalentei acestei entitati  datorita comorbiditatilor, dietei si consumului de alcool.

Pe langa acesti factori se pare ca aderenta pacientilor la tratamentul  igieno-dietetic si farmacologic este destul de mica, comparativ cu alte afectiuni reumatice.

De aceea, în ultima perioada a crescut interesul pentru alternativele terapeutice non-farmacologice, atat din partea pacientilor cat si a personalului medical.

Ciresele au un oarecare potential antiinflamator (datorita antocianinelor din compozitie) precum si un efect moderat în reducerea concentratiei serice a uratului (posibil ca urmare a inhibitiei xantin oxidazei).

Vezi si: Ce sa nu mananci daca ai guta
 

Recent au fost publicate rezultatele unui studiu  care a urmarit asocierea dintre factorii de risc si incidenta atacurilor de guta. Astfel, consumul de cirese ( extract de cirese/tarta cu cirese) se asociaza cu reducerea riscului de aparitie a atacului de guta.

Aceasta scadere a fost semnificativa la pacientii care consumau doua portii de cirese/zi  versus o portie (o portie = aproximativ 10- 12 cirese). Insa trend-ul  descendent nu s-a mentinut si la cei care mancau mai multe portii (ex: patru).

Combinatia dintre consumul de cirese si tratamentul specific (allopurinol) s-a asociat cu o reducere de aproximativ  75% a incidentei atacurilor de guta,  comparativ cu alimentele bogate în purine sau consumul de alcool care au crescut recurenta acestora.

Vezi si: Un foarte bun antidot natural pentru guta
 

Studii asemanatoare celui mentionat mai sus, precum si rezultatele studiilor epidemiologice, argumenteaza recomandarile  alimentare ale ACR (Congresul American de Reumatologie), respectiv: limitarea consumului de alcool si a bauturile îndulcite cu sirop de fructoza, renuntarea la organe si promovarea unui regim alimentar bogat în legume si alimente sarace în grasimi.

Mentionam ca ACR nu a emis vreo recomandare specifica cu privire la consumul de cirese.

Asadar, un regim de viata echilibrat, renuntarea la placerile alimentare  „vinovate”  si o comunicare sanatoasa medic-pacient ar putea fi „cheia succesului” terapeutic...cu sau fara  doua- trei portii de cirese pe zi.

Autor: Andreea Ciucu, medic reumatolog (sursa csid.ro)

Vezi si: 
Alimentatia nesanatoasa, plina de mezeluri, duce la guta! 

Articole despre: +guta +alimentatie
loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau