• Ceaiul de cicoare are beneficii multiple pentru sanatate. Iata-le
• UIMITOR! Planta care protejeaza rinichii si ficatul de boli
• Dupa "laptele si cornul", am putea avea un nou program national pentru copii: "periuta si pasta". "Va asigura gratuita sanatatea dentara a prescolarilor si elevilor"
• ALERTA in intreaga lume! Aceasta boala nu mai raspunde la tratament si ucide peste un milion de oameni!
• Bolile care se agraveaza cand se raceste vremea
• Iata care va fi alimentul viitorului!
• Medic specialist: Ejacularea precoce este o boala, o suferinta a barbatului
• Cum poti detoxifia ficatul intr-o singura zi
• Sfatul ginecologului: De ce apare sangerarea dupa primul contact sexual
• Cum poti depista rapid, acasa, daca ai infectie urinara
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Cum sa scapam de GUTA

 

Desi  guta poate fi relativ usor prevenita si tratata, SUA, precum si alte tari, se confrunta cu o crestere a prevalentei acestei entitati  datorita comorbiditatilor, dietei si consumului de alcool.

Pe langa acesti factori se pare ca aderenta pacientilor la tratamentul  igieno-dietetic si farmacologic este destul de mica, comparativ cu alte afectiuni reumatice.

De aceea, în ultima perioada a crescut interesul pentru alternativele terapeutice non-farmacologice, atat din partea pacientilor cat si a personalului medical.

Ciresele au un oarecare potential antiinflamator (datorita antocianinelor din compozitie) precum si un efect moderat în reducerea concentratiei serice a uratului (posibil ca urmare a inhibitiei xantin oxidazei).

Vezi si: Ce sa nu mananci daca ai guta
 

Recent au fost publicate rezultatele unui studiu  care a urmarit asocierea dintre factorii de risc si incidenta atacurilor de guta. Astfel, consumul de cirese ( extract de cirese/tarta cu cirese) se asociaza cu reducerea riscului de aparitie a atacului de guta.

Aceasta scadere a fost semnificativa la pacientii care consumau doua portii de cirese/zi  versus o portie (o portie = aproximativ 10- 12 cirese). Insa trend-ul  descendent nu s-a mentinut si la cei care mancau mai multe portii (ex: patru).

Combinatia dintre consumul de cirese si tratamentul specific (allopurinol) s-a asociat cu o reducere de aproximativ  75% a incidentei atacurilor de guta,  comparativ cu alimentele bogate în purine sau consumul de alcool care au crescut recurenta acestora.

Vezi si: Un foarte bun antidot natural pentru guta
 

Studii asemanatoare celui mentionat mai sus, precum si rezultatele studiilor epidemiologice, argumenteaza recomandarile  alimentare ale ACR (Congresul American de Reumatologie), respectiv: limitarea consumului de alcool si a bauturile îndulcite cu sirop de fructoza, renuntarea la organe si promovarea unui regim alimentar bogat în legume si alimente sarace în grasimi.

Mentionam ca ACR nu a emis vreo recomandare specifica cu privire la consumul de cirese.

Asadar, un regim de viata echilibrat, renuntarea la placerile alimentare  „vinovate”  si o comunicare sanatoasa medic-pacient ar putea fi „cheia succesului” terapeutic...cu sau fara  doua- trei portii de cirese pe zi.

Autor: Andreea Ciucu, medic reumatolog (sursa csid.ro)

Vezi si: 
Alimentatia nesanatoasa, plina de mezeluri, duce la guta! 

Articole despre: +guta +alimentatie
loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri