• Beneficiile nestiute ale busuiocului pentru sanatate
• INEDIT! Gelul care curata intestinele de toxine (VIDEO)
• INCREDIBIL! Iata ultima moda care face ravagii printre femei. De ce fug barbatii cand le vad imbracate astfel (FOTO)
• GALERIE FOTO - Totul despre HALLOWEEN: Semnificatia dovleacului luminat si cum sa te maschezi
• Suferi de anxietate? Iata cum sa rezolvi aceasta problema
• Afla totul despre primul control stomatologic al copilului tau
• Reteta zilei: Cum sa prepari o salata de spanac
• Cum alegi psihologul potrivit pentru tine si cand trebuie sa apelezi la el
• ATENTIE! Ignorarea tratamentului de catre o persoana bolnava este egala cu sinuciderea
• ALERTA la Constanta: Un barbat venit din Nigeria, suspect de EBOLA
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Cele mai bune alimente pentru gravide

 

Alimentatia femeii gravide este esentiala pentru sanatatea fatului, se stie acest lucru, o viitoare mamica avand nevoie nu doar de mai multe calorii in dieta sa, dar si de o diversitate mai mare de nutrimente benefice dezvoltarii ulterioare a bebelusului. Iata care sunt cele mai bune alimente pentru gravide


1. Legumele boabe sunt calduros recomandate gravidelor si le ofera acestora fibre alimentare, proteine, fier, calciu, acid folic si zinc fara prea mari eforturi. Mazarea, fasolea, nautul, soia pot fi gatite in nenumarate moduri si merita introduse regulat la dieta femeii gravide. 

2. Carnea de vita slaba este incarcata cu vitaminele din gama complex B, zinc, fier si alte substante necesare dezvoltarii sistemului nervos al bebelusului, oferindu-i celui mic si bune abilitati motorii pe viitor. Se poate introduce si aceasta la dieta in portii nu prea mari, de maximum 100-150 de grame. 

3. Broccoli este renumit pentru cantitatile sale utile de acid folic, calciu, luteina si alte substante de maxima importanta pentru organismul uman. Circulatia sangelui atat pentru mama cat si pentru copil, aportul bun de vitamina A si C si carotenoizi care sa optimizeze activitatea ochilor vorbesc toate in favoarea consumului regulat de broccoli. 

4. Branzeturile moi si pasteurizate si de asemenea laptele pasteurizat sunt alimente de maxima importanta atat pentru gravida cat si pentru fat si nu ar trebui sa lipseasca de la o dieta regulata a nici unei femei insarcinate. 

5. Ouale pot oferi nu doar proteine, dar si vitamine si minerale din belsug care alaturi de acizii grasi omega-3 sunt binevenite la dieta femeii gravide, facand ouale de nelipsit din meniul zilnic. 

6. Citricele si sucul fortificat de citrice sunt esentiale pentru diete gravidelor si nu trebuie uitat niciodata nici de aceste binevenite suplimente din alimentatia zilnica. 

7. Fructele si in special fructele de padure sunt incarcate cu antioxidanti si fibre alimentare si pot fi introduse numai bine la gustarile dintre mese. 

8. Muschiul de porc este recomandat gravidelor si poate fi consumat nu prea des, dar in mod regulat fiind util pentru aportul sau bun de vitamine si minerale. 

9. Carnea de peste si in special cea de somon este la fel de importanta ca si iaurtul in alimentatia femeilor gravide, iar mamicile care mananca portii mai dese din aceste alimente vor avea si copii mai sanatosi si mai vioi. 

10. Cerealele integrale si cartofii dulci ofera mai ales acid folic din belsug, dar si multe alte substante de prima mana si merita consumate zilnic pentru rezultate dintre cele mai bune.



loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri