• Care este cel mai potrivit moment pentru un control ginecologic amplu si in ce consta examinarea
• Siropul de patlagina, excelent leac pentru bronsite acute si cronice cu expectoratie vascoasa
• Beneficiile uimitoare ale alifiei de arnica
• Cum se prepara cel mai bun mujdei de usturoi
• Ceaiul de sunatoare, foarte bun pentru persoanele care sufera de depresie. Iata si alte remedii cu sunatoare
• VIDEO FABULOS! Trei bunicute fumeaza marijuana pentru prima data. Iata reactia lor
• EMOTIONANT - Cea mai tare cerere in casatorie pe care ai vazut-o vreodata! VIDEO
• VIDEO CUTREMURATOR! Cum viciile unui barbat pot distruge femeia pe care o iubeste
• VIDEO EMOTIONANT! Ce ne-am face noi fara mamici? Priveste acest clip cum se sacrifica ele pentru copii
• FABULOS! Cum sa dezbraci o femeie doar cu un... stranut! FOTO-VIDEO
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Ce trebuie sa stii despre semintele de in

 

Beneficiile semintelor de in au fost atat de mult promovate, incat s-a dezvoltat o adevarata industrie in jurul lor. Pe piata se gasesc in foarte multe forme, dar nu toate sunt la fel de eficiente pentu sanatate, spun specialistii.

Semintele de in, putin mai mari decat cele de susan si cu un invelis tare, au o culoare care variaza de la maro roscat la auriu. Planta de in este una dintre cele mai vechi culturi din lume, provenind din China si din Egiptul Antic.  

Cunoscute pentru aportul lor esential de grasimi de cea mai buna calitate, de fibre si de antioxidanti, semintele de in raman un bun subiect de cercetare pentru oamenii de stiinta, care le descopera mereu noi proprietati. De exemplu, in ultimii ani, studiile au demonstrat ca aceste seminte au un rol foarte important in reducerea riscului de a suferi de diabet, de cancer si de boli cardiovasculare.

Carol cel Mare credea atat de mult in beneficiile semintelor de in, incat le cerea tuturor supusilor sai sa le manance. Ba a creat chiar si legi pentru a se asigura de acest lucru. Numele latin al inului este Linum usitatissimum, adica „cel mai folositor“. De-a lungul timpului, toate aceste teorii au fost confirmate de stiinta.

Sunt semintele de in cea mai buna sursa de Omega 3?

„Nu!“, raspund specialistii. Intr-adevar, unul dintre principalele atuuri pentru care sunt recomandate cu caldura de medici semintele de in il reprezinta tocmai continutul bogat in acizi grasi polinesaturati Omega 3. Mare parte din acizii grasi Omega 3 consta, de fapt, in acid alfa-linoleic, una dintre cele doua forme esentiale de acizi grasi pe care trebuie sa le aducem in organism prin alimentatie, pentru a putea produce alte tipuri de grasimi de care corpul are nevoie ca sa functioneze la parametri optimi.

Acizii grasi Omega 3 din semintele de in reduc nivelul colesterolului total si al colesterolului „rau“ (LDL). Dar, asa cum spuneam la inceput, nu semintele de in sunt cea mai buna sursa de astfel de grasimi, ci pestele gras. Nu ai nevoie de mai mult de doua portii de peste oceanic pe saptamana astfel incat sa-ti asiguri necesarul de Omega 3. Dar, cum in Post este dificil sa respecti acest program (daca nu sunt suficiente dezlegari la peste) si cum pestele oceanic este mai scump decat semintele de in, specialistii spun ca ambele surse sunt aproape la fel de importante.

Fibrele, un ajutor in plus

Chiar daca pestele este o sursa mai buna de Omega 3 decat orice sursa vegetala, totusi, semintele de in au un atu in plus: continutul bogat in fibre alimentare. Acestea au si ele un rol esential in prevenirea bolilor cardiovasculare: odata patrunse in organism, se leaga de moleculele de colesterol si ne ajuta sa eliminam o mare parte din ele, astfel incat mai ramane foarte putin colesterol care sa se absoarba in corp.

In plus, semintele de in sunt surse importante de vitamine si de minerale.

Lignina previne si combate cancerul

Pe langa proteine, acizi grasi esentiali si fibre alimentare, semintele de in mai contin o substanta care le confirma statutul de seminte-minune: lignina. Aceasta este o categorie aparte de fitoestrogeni (echivalentul hormonilor la plante) – substante care actioneaza foarte asemanator estrogenilor, hormonii sexuali feminini. Lignina are o capacitate antioxidanta importanta, fiind capabila sa neutralizeze o mare parte din radicalii liberi din organism. Desi se gaseste in mai multe plante, semintele de in se numara printre cele mai bune surse de lignina (0,3 grame de lignina la 100 de grame de seminte).

Lignina confera semintelor de in calitatea de arme antitumorale. Mai multe studii au aratat ca lignina are proprietati antiangiogenice, adica opreste formarea de noi vase de sange la nivelul tumorilor canceroase existente.

Dar calitatile anticancer ale semintelor de in sunt date si de acizii grasi Omega 3, care previn dezvoltarea celulelor canceroase, impiedicandu-le sa se ataseze de celulele sanatoase ale corpului. Astfel, consumand cu regularitate seminte de in, suntem mai protejati de cancerul de prostasta, de colon si de san, potrivit Medical News Today.

Esentiale in dieta diabeticilor

O varietate de studii au confirmat capacitatea semintelor de in de a echilibra nivelul zaharului din sange mai ales in cazul femeilor si barbatilor supraponderali si obezi cu asa-numitul „prediabet“. Conditia este, insa, consumul zilnic al acestor seminte.

Sub ce forme sunt cel mai eficiente

Pe piata se gasesc astazi atat seminte intregi, cat si macinate si chiar ulei din seminte de in. Specialistii atrag atentia ca formele gata macinate nu sunt de preferat, fiindca la scurt timp dupa ce interiorul, care este partea cea mai pretioasa din punct de vedere nutritional a semintei, este expus la lumina, oxideaza si isi pierde mare parte dintre calitatile benefice.

Cel mai bine este sa cumparam semintele de in intregi si sa le macinam noi insine, in rasnita de cafea, de exemplu, imediat inainte de a le consuma. Ele trebuie macinate fiindca altfel, sucurile gastrice nu reusesc sa sparga invelisul tare al semintelor si, deci, ele sunt eliminate la fel cum au fost consumate.

Nu cumparati ulei din seminte de in, fiindca in compozitia acestuia nu se mai gasesc multe dintre substantele care fac din semintele de in adevarati aliati ai sanatatii, cum sunt fibrele si mare parte din cantintatea de lignina, potrivit medicului Victoria Maizes, director executiv al Centrului pentru Medicina Integrativa din cadrul Universitatii Arizona.

Care este cantitatea recomandata?

O lingura cu seminte de in macinate ar fi suficienta pentru o zi, sustin specialistii citati de „Washington Post“. Poti include aceasta cantitate in dieta zilnica astfel:

Presara o lingura de seminte proaspat macinate peste cerealele de dimineata. 

Amestec-o intr-un borcanel de iaurt. 

Presar-o peste o salata de fructe.

Pune-o in amestecul pentru briose, pentru clatite sau pentru paine. 

Presar-o peste salate.

Au si efecte secundare

Din cauza continutul de substante care actioneaza precum estrogenii, femeile insarcinate ar trebui sa limiteze consumul de seminte de in, recomanda specialistii.

De asemenea, persoanele cu obstructie intestinala ar trebui sa evite semintele de in, fiindca acestea au un continut crescut de fibre alimentare si pot tulbura suplimentar tranzitul.

Printre efectele secundare cele mai intalnite ale consumului de seminte de in, se numara: meteorismul intestinal (acumularea de gaze), flatulenta, dureri abdominale, greata, constipatie sau diaree, balonari.

Este foarte important ca persoanele care aleg sa includa in dieta semintele de in sa se hidrateze corespunzator, fiindca fibrele alimentare pot da peste cap tranzitul intestinal, daca nu bem destula apa, avertizeaza specialistii. „S-a constatat ca toate preparatele pe baza de seminte de in, care se administreaza intern, pot reduce absorbtia substantelor din medicamente, de aceea se recomanda precautie“, subliniaza medicul de familie Ruxandra Constantina, cu competente in apifitoterapie. (sursa: adevarul.ro)

Articole despre: +sanatate
loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau