• Vasile Cepoi explica ce se va intampla cu spitalele neacreditate
• Premiera medicala la Iasi. La Elytis Hospital s-au implantat proteze aortice revolutionare - FOTO
• Beneficiile uimitoare ale sucului de mandarine
• Ce trebuie sa faca o femeie care sufera de sindromul premenstrual
• Vrei sa experimentezi noi pozitii incendiare? Iata una la care nu te asteptai, dar te duce la placerea suprema
• FABULOS! Nu stiai asta despre hrean
• Trebuie sa stii asta. Solutii la indemana care iti fac abdomenul perfect
• Ce trebuie sa stie o femeie despre cancerul la ovare
• Remedii naturiste pentru ochii umflati si obositi
• Alimentele de mai jos iti SABOTEAZA SOMNUL! Evita-le daca vrei sa te odihnesti
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Beneficiile semintelor de canepa. Vezi si cum se prepara laptele vegetal din seminte de canepa

 

Semintele de canepa reprezinta una dintre cele mai nutritive surse alimentare -  contin proteine (peste 33% de proteina pura, usor digerabila), aminoacizi esentiali, acizi grasi esentiali ( omega 3, 6 si 9 in raport ideal), grasimi, vitamine si minerale (bogate in calciu, magneziu, fier si potasiu), enzime, fibre, antioxidanti (cum ar fi vitamina E) si fitonutrienti. Iata cateva dintre beneficiile semintelor de canepa:


1. Previn bolile cardiovasculare
Semintele de canepa mentin sanatatea sistemului cardiovascular prin reducerea trigliceridelor si a nivelului de colesterol.

Canepa. Indicatii terapeutice 


2. Sanatatea pielii
Uleiul de canepa furnizeaza acizii grasi necesari in mentinerea sanatatii si a flexibilitatii membranelor celulare, avand, totodata, proprietati antivirale, antifungice si antibacteriale. In plus, da rezultate bune in tratarea afectiunilor de tipul eczeme si psoriazis.


3. Mentin echilibrul sistemului nervos
Acizii grasi esentiali sunt necesari pentru o structura sanatoasa a membranelor celulare, sunt vitali pentru scutul de mielina, invelisul celulelor nervoase. La copii, omega 3 si omega 6 contribuie la dezvoltarea sanatoasa a creierului si a functiilor cognitive. In plus, constituie un tratament adjuvant in cazul ADHD (hiperactivitate) sau a altor probleme comportamentale. 

5 probleme medicale remediate cu faina de canepa



4. Echilibrul hormonal
Canepa are singura samanta comestibila care contine acid gamma-linolenic (AGL), benefic in tratarea simptomelor premenstruale si ale menopauzei. Datorita profilului acizilor grasi din canepa, ea este o sursa valoroasa de AGL pentru consumul pe termen lung. In plus, clorofila continuta este bogata in magneziu si extrem de folositoare organismului.


5. Amelioreaza durerile de artrita.
 Acizii grasi omega 3 ajuta la producerea seriilor prostaglandin 3 (PG3), substante antiinflamatoare care functioneaza asemenea hormonilor. Afectiunile artritice sunt tratate cu succes pe termen lung prin contributia acizilor grasi obtinuti din uleiul de canepa, un exemplu fiind artrita reumatoida.

Uleiul din seminte de canepa scade colesterolul si regleaza glicemia 


6. Intaresc sistemului imunitar
Acizii grasi esentiali imbunatatesc functionarea sistemului imunitar, ajuta la reglarea bacteriilor intestinale si cresc energia celulara necesara la eliminarea toxinelor. 


7. De ajutor femeilor
Valoarea nutritiva a semintelor din canepa are efect tonic asupra ovarelor si endometrului. In sarcina si in perioada alaptarii, semintele de canepa ofera nutrienti importanti atat la dezvoltarea bebelusului cat si la mentinerea sanatatii tale pe aceasta perioada.


Exista pe piata romaneasca diferite produse din seminte de canepa: ulei, seminte decorticate, faina, fibre, proteine si chiar produse cosmetice. Un produs foarte sanatos este si laptele vegetal din seminte de canepa. Iata cum poti prepara laptele de canepa:


Ingrediente:
- o jumatate de cana de seminte decorticate de canepa;
- 2-4 cani de apa filtrata sau de izvor;
- vanilie si alte esente (de preferinta organice si naturale) - optional;
- miere/sirop de artar/ sirop de agave.


Preparare:
Se dau pun semintele cu 2 cani de apa in blender la viteza maxima pentru un minut. Se adauga apa in functie de consistenta pe care o doresti. Cand ai ajuns la consistenta dorita adauga esenta si indulcitorul si mixeaza pentru cateva secunde.


Se strecoara laptele printr-o panza intr-un vas de sticla (stoarce bine semintele de lichid). Laptele astfel obtinut se poate bea ca atare, adaugat la shake-uri de fructe, la cereale sau pregatit ca ciocolata calda (cu cacao, pudra de roscove, cafea din cereale, sau ciocolata topita).


Aceeasi reteta poate fi folosita si la prepararea laptelui vegetal din alune, nuci macademia, nuci caju, susane, migdale, quinoa, mei, etc. Raportul nuci/seminte:apa poate fi de 1:2 pana la 1:5, in functie de consistenta dorita.



loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau