• Sedentarismul creste riscul de cancer ovarian cu peste 30%
• 4 cauze ale acneei la adulti
• 11 beneficii ale consumului de dovlecei
• Cat de des trebuie spalat parul si ce temperatura trebuie sa aiba apa pentru a nu-l deteriora
• Alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai un ficat sanatos
• Ora la care mananci este mai importanta decat ceea ce mananci
• Dieta cu doua mese pe zi. Slabesti si tii sub control glicemia
• Cel mai bun exfoliant natural se afla la tine in bucatarie
• Doua ceaiuri care scad colestrolul
• Cand sa bem ceai de flori de sanziene
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

AVERTISMENTUL medicilor! Ce trebuie sa stii inainte de a manca GOGOSARI si CASTRAVETI la OTET

 

Persoanele sanatoase pot consuma frecvent astfel de produse, mai ales daca sunt preparate cu mai putina sare. In ciuda efectelor benefice, ele sunt interzise celor cu afectiuni renale severe sau celor cu hipertensiune.

Una dintre muraturile cel mai frecvent consumate este varza murata. Este un aliment probiotic si contine substante anticancerigene, hepatoprotectori, vitaminele A, C, E, zinc, fibre alimentare care combat constipatia si detoxi-fica colonul. In varza murata se mai gasesc potasiu, magneziu si calciu. Varza murata este recomandata mai ales atunci cand consumati mancaruri din carne grasa, pentru ca usureaza digestia proteinelor si grasimilor animale.

Castravetii murati, saraci in calorii

Castravetii murati au putine calorii, au o incarcatura glicemica mica si contin caroten, acid folic si calciu. Persoanele care sufera de hipertensiune arteriala trebuie sa-i consume in canti-tati mici si sa-i spele de sare inainte de masa. „In procesul natural de fermentatie nu doar ca se produc vitamine, ci se biodisponibilizeaza mineralele si fibrele alimentare din castraveti. Vitaminele naturale existente in cas-traveti nu sunt distruse, deoa-rece produsul nu este tratat termic", potrivit doctormenci.ro

Castravetii in saramura se pastreaza intr-un loc intunecos si uscat, la temperaturi de 10-15 grade pentru a se declansa procesul natural de fermentatie acido-lactica. Castravetii murati pot fi con-sumati ca atare, intre mese, sau ca garnitura la mancarurile din carne ori legume, precum fasole, mazare, naut, linte, soia. Muraturile asortate din conopida, varza alba si rosie, gogonele, castraveti, ardei iuti, morcovi si usturoi se recomanda persoanelor sanatoase, alaturi de diverse feluri de mancare din carne, deoarece usureaza digestia.

Legumele in otet au mai putini nutrienti

Legumele conservate in otet au o valoare nutritionala mai slaba decat muraturile care nu au fost tratate termic. In plus, ele pot irita sistemul gastrointestinal. „Gogosarii in otet nu sunt muraturi, ci conserve. Muraturile sunt legume care trec printr-un proces de fermentatie acido-lactica in timpul careia se genereaza diferite substante biologic active, precum vitamine sau acid lactic", explica specialistul. Muraturile imbunatatesc digestia, stimuleaza detoxifierea si intaresc sistemul imunitar. Persoanele care vor sa pregateasca totusi si legume conservate in otet ar fi bine sa foloseasca sare bruta, neiodata, si otet natural de fermentatie obtinut din vin, nu prin diluarea acidului acetic de sinteza.

Persoanele sanatoase pot consuma frecvent muraturi, mai ales daca sunt preparate cu mai putina sare.


Urmareste SANATATE.BZI.ro pe FACEBOOK.COM

loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net
PlayTech.ro

Video Stiri

Comentarii (1) | Adauga comentariu
  • #2307 silmona | 13-09-2014 16:54:35 |

    Cele mai noi locuri de munca! Seriozitate maxima! Contract legal si incheiat imediat! Au inceput primele plati! Foarte multi oameni lucreaza deja cu noi! NU e joc piramidal si NU e MLM! Cei care au inceput activitatea sunt foarte multumiti! Lucrati 3 ore pe zi, ca operator online, si castigati 300 dolari lunar! Va trimitem detalii dupa ce expediati textul "Info" la adresa de email:afacerea.online@gmail.com

Adauga comentariu