• Cum arata Loredana Groza in costum de baie, la 44 de ani
• Ce boli poti trata prin terapia cu muzica
• Lucruri pe care le poti face in fiecare zi ca sa devii mai inteligent
• Ce trebuie sa stii despre mere
• BOMBA! Antonia va deveni mamica din nou. Este insarcinata cu Alex Velea
• Adevarul despre consumul de visine
• Alimentele care protejeaza ficatul de toxine
• Incontinenta urinara - factori de risc
• Ce nu suporta sa auda femeile singure
• Barbatii fecioara si rac sunt familisti convinsi, balanta prefera burlacia. Vezi la ce sa te astepti de la iubitul tau
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Alimente care provoaca somnolenta

 

Ti s-a intamplat vreodata sa te cuprinda o stare de somnolenta desi abia te-ai trezit sau nu e nici macar ora cinei? Afla ca s-ar putea sa fi consumat unul dintre alimentele care, inevitabil, iti induc somnul. Iata 10 dintre aceste „somnifere” naturale!

Mierea – contine glucoza, care scade nivelul de orexina, substanta cunoscuta pentru declansarea vigilentei. Asadar, mierea se transforma rapid intr-un somnifer. Atentie insa, nu exagera! O lingurita de miere este suficienta pentru a-ti asigura un somn bun.

Ciresele – cel mai bun mod de a obtine un somn bun este de a creste nivelul de melatonina din organismul tau. Ciresele, alaturi de nuci si ovaz, sunt o sursa naturala de melatonina si, atunci cand sunt consumate in mod regulat, pot ajuta la reglarea ciclului de somn.

Humusul – trebuie sa recunosc, sunt putin dezamagita. Humusul este unul dintre alimentele mele preferate, iar acum aflu ca nu e indicat sa il consum la munca deoarece contine triptofan, care este aminoacidul esential pentru relaxare. Deci, daca ai nevoie de un somn bun si relaxant, mananca niste humus – gustos si eficient!

Bananele – continutul de magneziu si potasiu din banane serveste ca relaxant natural pentru muschi si creier. De asemenea, vitamina B6 din acest fruct transforma triptofanul in serotonina, crescand si mai mult nivelul de relaxare si, astfel, inducandu-ti somnul.

Soia – din soia se obtin branza tofu, laptele de soia si sosul de soia, iar boabele de soia pot fi folosite in prepararea chiftelelor si a snitelelor, fiind o sursa bogata de proteine pentru vegetarieni si vegani. Soia, insa, ar trebui evitata inainte de culcare deoarece, datorita continutului de orexina, poate sa iti cauzeze nopti nedormite.

Pastele – la fel ca si dulciurile, pastele conduc la cresteri mari ale valorii de glucoza in sange, care provoaca o crestere exploziva de energie, precum si o pierdere rapida a acesteia. Asadar, daca planuiti o petrecere sau o noapte alba, incercati sa consumati pastele la pranz si sa va abtineti de la ele seara.

Covrigii – au un index glicemic ridicat asfel ca, odata consumati, vei avea parte de o crestere naturala a nivelului de zahar din sange si timpul necesar adormirii iti va fi scurtat.

Cerealele cu lapte – conform National Sleep Foundation, carbohidratii si calciul dintr-o portie de cereale cu lapte consumata inainte de culcare te vor ajuta sa ai parte de un somn bun si odihnitor.

Pestele – majoritatea tipurilor de peste, in special somonul si tonul, contine o cantitate ridicata de vitamina B6, care este necesara in organism pentru a stimula productia de melatonina, cunoscuta drept hormonul care induce somnul.

Strugurele – cunoscut drept singurul fruct care contine melatonina, adaugarea strugurilor in dieta ta zilnica te poate ajuta la reglarea ciclului de somn, la o mai buna odihna si, prin urmare, la un mod de viata mai sanatos! (sursa: eva.ro)

loading...

Video Stiri