• 4 retete cu lipicioasa pentru tratarea cancerului de piele, de limba, uterin si de san
• Cum slabesti 5 kilograme in 3 saptamani dupa un plan al unui nutritionist celebru din SUA
• Retete cu suc de urzici pentru detoxifiere, imbunatatirea digestiei si reglarea tensiunii
• Ce inteleg barbatii si femeile prin "te doresc"
• Cele mai bune 8 cereale si pseudocereale fara gluten
• Cum se manifesta excesul de vitamina A
• Imbunatateste-ti postura, scapa de durerile de spate si slabeste fara sa te infometezi cu acest simplu exercitiu japonez
• Ce efecte daunatoare are apa minerala pentru corpul tau
• Cum se face detoxifierea organismului cu ceai, in doar 10 zile
• Roinita, planta-medicament pentru fiere, nervozitate, herpes labial
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

Alimente care nu trebuie sa lipseasca femeilor care alapteaza

 

Ca si in sarcina, in perioada alaptarii, este foarte important sa se acorde o atentie deosebita alimentatiei. Calitatea laptelui cu care se hraneste bebelusul depinde in mare masura de alimentele pe care le consuma mama.


Dupa nastere, mama trebuie sa isi refaca rezervele de vitamine, de minerale si de proteine necesare atat ei, cat si producerii unui lapte bogat in nutrienti. Este esential ca femeia sa acorde importanta nu atat cantitatii, cat mai ales calitatii hranei. In aceasta perioada, este indicat si un aport caloric mai ridicat, pentru producerea laptelui. Astfel, necesarul zilnic de calorii al femeii care alapteaza este de 2.300 - 2.500 de kilocalorii. Iata cateva alimente care nu trebuie sa lipseasca femeilor care alapteaza:


1. Carnea
Din alimentatia femeii care alapteaza nu trebuie sa lipseasca proteinele animale (provenite din carne precum cea de pui sau de vita, din oua si din peste), deoarece acestea sunt o sursa importanta de fier, nutrient indispensabil pentru mama si pentru copil (fierul este necesar pentru formarea globulelor rosii).


Este indicat un consum zilnic de 200 de grame de carne. Atentie, insa, carnea nu trebuie prajita, ci fiarta sau preparata pe gratar. Sunt de evitat mezelurile, conservele si afumaturile, deoarece aditivii din aceste produse pot trece in laptele matern.


2. Lactate
Calciul este un mineral important pentru mama si implicit pentru fat, de aceea din dieta proaspetei mamici nu trebuie sa lipseasca laptele (200 ml zilnic), branza de vaci (200 grame zilnic) si iaurtul (100 grame pe zi). Medicii recomanda iaurturile naturale, si nu pe cele cu fructe sau cu arome, deoarece acestea din urma contin aditivi si coloranti.


3. Fructe si legume
Fructele, legumele si verdeturile sunt esentiale pentru necesarul de vitamine si de minerale. Nu trebuie insa consumate mai mult de trei fructe pe zi, deoarece excesul de cruditati poate cauza copilului tulburari intestinale. Fasolea, mazarea si varza pot produce colici abdominale bebelusului, de aceea nu sunt indicate in perioada alaptarii. Sunt de evitat si usturoiul, prazul, patrunjelul, ardeiul iute, conopida, ceapa si condimentele, pentru ca pot modifica gustul laptelui, existand posibilitatea ca micutul sa il refuze.


Fructele si legumele trebuie spalate foarte bine, pentru a se elimina riscul transmiterii unor paraziti sau germeni. Pentru ca furnizeaza fibre, glucide, minerale, proteine vegetale si vitamine, cerealele nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia femeii care alapteaza, ele putand fi consumate la micul dejun.


4. Lichide
Pentru ca sunt implicate in producerea lactatiei, mama trebuie sa consume cel putin doi litri si jumatate de lichide pe zi: apa plata, sucuri naturale, supe si ciorbe. Trebuie evitat consumul de bauturi carbogazoase, de alcool (poate fi transmis prin lapte) si excesul de cafea (produce agitatie bebelusului).


De asemenea, se pot consuma ceaiuri care stimuleaza lactatia, precum cele de flori de soc si de fenicul. Exista mitul potrivit caruia un pahar de bere favorizeaza producerea laptelui matern. Parerile medicilor sunt impartite in acest sens: cei mai multi interzic consumul oricarei bauturi care contine alcool, deci si al berii, altii recomanda berea fara alcool, iar altii sunt de parere ca un pahar de bere ocazional stimuleaza lactatia.   




Urmareste SANATATE.BZI.ro pe FACEBOOK.COM

Articole despre: +calitatea laptelui +carnea +lactate +lichide
loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau