• Adriana Bahmuteanu, incdent neplacut in vacanta, in Bulgaria. Vedeta TV a ajuns la spital
• O reteta delicioasa si sanatoasa cu vinete pentru week-end
• Iata ce se poate intampla cu acest aliment preferat de multi dintre noi!
• Si totusi, care este legatura reala dintre cancer si alimentatie
• METODA REVOLUTIONARA! Fa-ti analizele acasa! De acum este posibil!
• Obiceiuri culinare simple care te mentin sanatos
• Exercitii pentru o vedere mai buna
• Romania se confrunta cu o criza de ser antirabic, anunta reprezentantii Institutului Matei Bals. Care sunt promisiunile Ministerului Sanatatii
• Concluzie ALARMANTA privind eradicarea CANCERULUI
• Alimente care duc la aparitia acneei
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Video Divertisment
Video Monden
Trailer Filme
Muzica Populara

6 beneficii ale fasolei verzi

 

Denumita si carnea saracului, pentru ca este foarte bogata in proteine, fasolea verde este si un medicament valoros. Toate varietatile de pastai sunt bune in terapie, cu o singura conditie: sa fie gatite la abur sau fierte foarte putin, in cantitate mica de apa. Cele galbene sunt pline de flavonoidele (substante cu efecte antiinflamatoare si antioxidante), cele verzi sunt bogate in clorofila (actiune depurativa, antitoxica), cele violete au pigmenti antocianici (cu efecte antitumorale si antioxidante puternice). Iata cateva dintre beneficiile fasolei verzi:


1. Mentine rezistenta oaselor
Cu doar o cana de fasole verzi puteti necesarul zilnic de vitamina K. Aceasta este importanta in mentinerea rezistentei oaselor deoarece activeaza osteocalcinul, principala proteina non-colagena din oase, care "sudeaza" moleculele de calciu in interiorul osului. Daca nu exista suficienta vitamina K, nivelul de osteocalcin va fi inadecvat, iar procesul de mineralizare a oaselor va fi afectat negativ. 


2. Previne bolile cardiovasculare  
Putine alimente se compara cu fasolea verde in ceea ce priveste prevenirea aterosclerozei si a bolilor de inima. Vitaminele A si C au actiune antioxidanta, ajuta la reducerea nivelului de radicali liberi din organism si previn oxidarea colesterolului: colesterolul oxidat se depune pe peretii vaselor de sange si poate cauza blocarea arterelor sau infarctul de miocard. Consumand 200 g de fasole iti asiguri 16,6% din necesarul de vitamina A si 20% din cel de vitamina C. 
La prevenirea aparitiei bolilor cardiovasculare ajuta si magneziul si potasiul care, actionand impreuna, scad tensiunea arteriala.

3. Previne cancerul de colon 
Substantele din fasolea verde protejeaza celulele colonului de actiunea distrugatoare a radicalilor liberi. De asemenea, folatii previn distrugerea moleculelor ADN si mutatiile in structura celulelor colonului. Studiile au demonstrat ca persoanele care consuma alimente bogate in vitamina C, betacaroten si folati au un risc mult mai mic de a suferi de cancer de colon. 


4. Are actiune antiinflamatoare 
Betacarotenul si vitamina C au efecte antiinflamatoare puternice si sunt indispensabile unui sistem imunitar sanatos. Iata de ce fasolea verde este de ajutor atat in cazul afectiunilor in care inflamatia joaca un rol major (osteoartrita, artrita reumatoida), cat si in diverse maladii infectioase: raceala, gripa, amigdalita, otita etc. Aceasta leguma este o sursa buna si de riboflavina, o substanta care a demonstrat ca reduce frecventa atacurilor de migrena.


5. Previne anemia 
Fasolea verde contine mai mult fier decat spanacul. Acest mineral este important in special pentru femeile aflate la varsta procrearii, care, din cauza pierderilor de fier din timpul sangerarilor menstruale, sunt mai expuse riscului de a suferi de anemie feripriva. Fierul este un component al hemoglobinei, care transporta oxigenul de la plamani in toate celulele organismului, fiind in acelasi timp un element-cheie in metabolism. Femeile insarcinate si cele care alapteaza, precum si copiii si adolescentii au nevoie de un surplus de fier. Cu 200 g fasole acoperim 10,7% din necesarul zilnic de fier. 

6. Imbunatateste memoria 
Vitamina B1 (tiamina) participa la reactiile enzimatice care produc energie si joaca un rol important in stimularea functiilor cognitive. Asta deoarece tiamina este utilizata la sinteza acetilcolinei, un neurotransmitator esential pentru memorie si a carui lipsa a fost legata de aparitia senilitatii (boala Alzheimer). 



loading...

Video Stiri